Slapen en voeding

Vraagje....

Isa weegt inmiddels 4080gr en is vandaag 7 weken.
Ik heb mn BV afgebouwt tot 2 a 3 keer en daarbij sinds gister / vandaag 3x KV van 150cc + 5schepjes.

Nu had ze het gister avond laat ff moeilijk maar goed vanmorgen goed begonnen met een BV van 165cc om 5.30uur. Daarna heeft ze van een uurtje of 6 tot 9.30 geslapen.

Na een badje heeft ze om 10.15uur weer gedronken (165ccKV) en is wederom in een diepe slaap gevallen om ongeveer 11.00uur. Nu ligt ze nog steeds te slapen, 14.55uur en ik weet niet goed wat ik moet doen.

Moet je nu met 5 voedingen langer tussen de voedingen laten zitten? Of wel na 4 uur wakker maken en hopen dat ze dan snachts langer slapen? Max. slapen overdag was dacht ik niet meer dan 5 uur ivm het ritme???

Maar ik weet dat ze savonds wel hongeriger is dan smorgens, savonds komt ze sneller...

Kunnen jullie tips geven hoe ik mijn schema het beste kan aanpakken??? Ik weet dus niet of ze het van 22.30 tot morgen 5.30uur vol houdt... Maar het gaat me vooral om wat te doen overdag, ze slaapt best lang vind ik...

Thnks alvast!!

Groetjes Kim

Ik zou zorgen dat ze binnen de 4 uur weer een voeding krijgt. Anders is dat kans dat ze haar dag-nachtritme verwisselt en je in eens weer nachtvoedingen moet geven (d.w.z. een voeding voor 5.30).

Als Wanne zelf niet wakker wordt maak ik hem overdag na 3,5-4 uur zelf wakker (ik reken ook wat tijd voor luier verwisselen of badje/douchen). 's Avonds krijgt hij standaard om 22 uur zijn laatste voeding, dat is 3 uur na de vorige voeding, maar zo duren zijn nachten altijd even lang.

Overdag laat ik er zelf maximaal 4 uur tussen zitten. Soms komt ze al na 3 uur, maar als ze na 4 uur nog steeds slaapt maak ik haar wakker. Ik probeer het vaak zo uit te kienen dat ze tussen 7 en 8 uur een fles krijgt en dan krijgt ze tussen 11 en 12 nog een fles. Daarna slaapt ze vaak tot een uur of 5/ half 6.

Hoe ziet jouw schema er op dit moment ongeveer uit? Bij ons gaat het ongeveer zo:

5:30 fles
8:30 fles
12:00 fles
16:00 fles
20:00 fles
23:00 fles

Ik zit dus nog steeds op 6 flessen. Volgens mij mogen ze er trouwens wel 8 uur tussen laten alleen komen ze zelf meestal eerder.

Vandaag probeer ik t zo te.doen:

5.30uur, 10.15uur, 15.15uur, 19.00uur, en dan hoop ik straks rond half 11 of 11uur... Dan hopen dat ze.door slaapt tot weer een.uurtje of 5... Dus ik moey wel wat meer tijd ertussen hebben over dag...

Nou om iets voor 4 werd ze wakker, heb r toen op dr buik gelegd, dat vind ze t fijnst. Toen heeft ze er nog n dik uur aan vast geplakt en heb ik haar om half 6 gevoed! Alleen nu wil ze niet echt slapen maar ja, je kan niet alles hebben...

Nou das toch mooi, vind je dat niet eng op dr buik? Half 6 is een mooie tijd tis tenslotte licht, toch? Die van mij was ook om half 6 maak haar om 9 uur weer wakker zodat ze idd haar ritme niet omdraait.

Hey ja was er ook erg blij om dat ze zo door sliep, ze ligt al een paar weken steeds af en toe op dr buik en ze vind dat echt het fijnste. Ik heb haar ook wel eens bekeken als ze met dr hoofdje niet draaide, ik dacht hoe kan dat nou, ze doet dan zelf haar hand onder haar hoofd of draait zo dat ze dus wel lucht krijgt... Haar nek is ook echt extreem sterk, zeiden ze op t cb ook al, en tijdens de kraamweek...

Ik ga soms wel ff extra kijken hoor :)

Terug
Bovenaan