Slapen er nog steeds kindjes bij hun papa en/of mama op de kamer?

A

Anoniem

Guest
Tara is bijna 21 maanden oud en ze slaapt nog steeds in haar ledikant dat naast ons bed staat, bij ons op de kamer dus.
Zowel mijn man als mijn familie vinden het wel tijd dat we haar leren om op haar eigen kamer te gaan slapen, maar ik vind het eigenlijk wel prima zoals het nu is.
Ik word 's nachts altijd minimaal 1 keer wakker uit mezelf, dan kijk ik ook even of haar dekentje nog goed ligt.
Zijn er nog meer kindjes die nog bij hun papa en/of mama op de kamer slapen?

Hoi hoi,

Jennifer lag bij ons na 3 weken al op haar eigen kamer. Dus deze vraag is uiteraard niet voor mij, maar wat ik me eigelijk afvroeg, wordt ze niet van jullie wakker???? als jullie naar bed gaan of als de wekker afgaat????

gewoon nieuwsgierig....

gr. Ilone

ps
als mijn  vriend er eerder uitgaat wordt Jennifer bijna ook altijd wakker.. Maar ja zij is zo'n beetje elke dag wakker tussen 06.00 en 06.15 uur!!!

Hoi Ilone,

Ik moet iets heel slechts toegeven, maar ik ga ook slapen als Tara gaat slapen. Of eigenlijk is het andersom, zij gaat ook slapen als ik ga slapen ..... nou ja, hoe dan ook, zij slaapt altijd al laat (tegen 22:30 uur) en meestal ben ik tegen die tijd ook al best moe. Dan gaan we samen op ons bed boekjes lezen en daarna gaat ze in haar bed slapen, maar ze is erg gehecht aan mijn linkerarm (ipv aan een knuffel ofzo) en roept dan altijd 'mama, hand, hand' en dan houdt ze mijn linkerarm vast en wrijft erover tot ze in slaap valt. Ik val meestal kort erna zelf ook in slaap of kijk met mijn man tv op ons bed. Zij wordt er niet wakker van :) ook niet als de wekker 's ochtends afgaat gelukkig.

Groetjes,
Shivana

Tjemig Shivana, wat een geluk!
Rik heeft welgeteld 1 nacht bij ns geslapen, dat was de eerste nacht en daarna lekker op zijn eigen kamertje in zijn eigen ledikantje! Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik wakker werd van alle geluidjes die Rik maakt. Zelfs nu wordt ik vrij snel wakker als Rik geluid maakt! Maar goed Maik moet vaak om kwart over 5 eruit, soms heb ik pech en word Rik ook wakker...gelukkig niet heel vaak. Maar goed nee ik heb dus geen antwoord op je vraag, maar misschien gewoon es proberen en kijken wat ze wil, of haar middagdutje nu op haar eigen kamertje laten doen?

X Saskia

Feline heeft het eerste jaar bij ons geslapen omdat we in een 2 kamer appartement woonden.
Toen zijn we verhuisd en vanaf haar 1e verjaardag slaapt ze op haar eigen kamer. En dat ging meteen goed (kun je nagaan, eerst bij papa en mama en nu alleen in een heel ander huis en een heel andere kamer.....)
Als ik jou was zou ik het wel proberen, want lijkt me niet de bedoeling dat ze met haar 4de jaar nog bij jullie slaapt. Denk dat het nu al wel een strijd zou kunnen worden. Misschien ook bij CB advies vragen?

groetjes Maris

pfff.. het lijkt mij echt nix, de kleine man erbij op onze slaapkamer.
Tja tis natuulijk ook een luxe dat meneer zn eigen kamer heeft en vanaf de 3e nacht geloof ik heeft ie daar heerlijk geslapen.
Ik werd ook wakker van elk geluidje dat hij maakte...

Ook ik word snachts wakker en ga dan ook altijd even bij em kijken, ff recht leggen en de deken over hem heen.
Mss dat je het er samen met je man over kan hebben en het langzaam probeert...

Succes,
gr. Saskia.

ps Shivana wat gaat je dochertje laat naar bed? Of slaap ze nog twee keer overdag?
Wel lekker om zo samen te liggen en in slaap te vallen? Doet jelte alleen als ie ziek is..
Slaapt ze wel gewoon (zonder jou) in? Bij iemand anders of op verjaardagen oid?
Dat vraag ik me dan af...?

Geen van de drie kids hebben ooit bij ons op dekamer of in bed geslapen. Wij hebben altijd het beeld voor ogen van vrienden waarbij het zoontje altijd bij hun in bed sliep of slaapt moet ik eigenlijk zeggen. Hij is nu dus 10 en slaapt de meeste nachten bij mama in bed, ik zou er echt niet aan moeten denken.
Jelle was een prematuurtje en sliep de eerste tijd op de couveuse afdeling en toen hij eenmaal thuis was hebben we zijn wiegje meteen naar zijn eigen kamertje verhuist. Hij was ookniet anders gewend. En eigenlijk ook noa en levi hebben meteen op hun eigen kamertje geslapen. Ik zou echt niet kunnen slapen en word van elk geluidje van ze wakker.

Ik zou het wel gaan proberen om haar in haar eigen kamertje te laten slapen want anders word het denk ik best moeilijk.Of je moet het geen probleem vinden dat ze als ze 10 is nog in je bed ligt.

groetjes chimene

Terug
Bovenaan