Slapen er nog steeds kindjes bij hun papa en/of mama op de kamer?

Ook Eline ligt nog bij ons op de kamer, wel in haar eigen bed.

Wij hebben maar twee slaapkamers, en moeten nog steeds 1 kamer splitsen, want om een anderhalf jaar oud meisje bij een 7 jaar oud jongetje op de kamer te leggen, das helemaal geen optie.

Van de zomer gaan wij verbouwen, en dan krijgen ze beiden een eigen (piepkleine) slaapkamer.

Wat ik wel jammer vind is dat ik vaak het gevoel heb dat ik mij moet verdedigen omdat a) Eline nu nog bij ons ligt en b) de kinderen straks een heel klein slaapkamertje krijgen. het eerste wat mensen zeiden toen ik zwanger was van Eline was, huh, hoe gaan jullie dat doen dan. Haha,nu willen we een derde, dus zullen ze helemaal wel opkijken. Maar mensen zijn tegenwoordig ook wel verwend. Vroeger sliepen de kinderen  vaak op 1 kamer. Nu moeten alle kinderen een eigen kamer hebben, liefst ook een grote met dakkapel.

Wij nemen over een aantal jaren het huis van mijn schoonouders over, als het financieel haalbaar is, dus wij gaan nu niet investeren in een nieuw huis.

Ach, het is maar net wat je gewend bent.

heey, jayda heeft alleen de 1e nacht bij ons op de kamer gelegen..
de 2e nacht hebben we dr gewoon in dr eigen bedje op haar kamer gelegd want ik deed gewoon geen oog dicht,bij elk geluidje/zuchtje keek ik,en omdat de visite de eerste paar dagen nog boven kwam zou ze als de visite er was op dr kamer ook meer rust hebben..
en dit gaat prima!
in t weekend mag ze smorgens wel ff lekker bij ons op bed,lekker donderen.
groetjes

@ Saskia: Tara slaapt idd nog 2 keer 'overdag'. De eerste keer tussen 12:00 - 14:00 en de tweede keer tussen 18:45 - 19:45. Ze staat trouwens tegen 7:45 uur op. En als ze tijdens het spelen moe is, dan valt ze ook zonder mij in slaap, zoals een keer in haar ballenbak of bij mijn moeder thuis op de bank. Gister zag ze mijn broertje slapen en toen ging ze naast hem liggen en viel ook in slaap, haha :)

Ik wil niet dat ze tegen de leeftijd van 4 jaar (of ouder :p) nog bij ons op de kamer ligt hoor, hihi, maar voorlopig vind ik het zelf nog wel prettig dat ze naast me ligt. Over een tijdje zal ik het eens langzaam aan gaan proberen, jullie horen het tegen die tijd wel.

Is zij trouwens de enige van de zomer 2007 kindjes die nog bij de ouders op de kamer slaapt?

Nee hoor, ze is niet de enige. Zoiezo de kleine  van Moonpoontje dus ook. Maar ook Marissa ligt nog heerlijk in haar eigen bedje bij ons op de kamer. Mijn man en ik vinden het super gezellig en hebben nu afgesproken dat ze in ieder geval tot ze 2 is bij ons blijft. Daarna zien we wel weer verder.

Hoi hoi,

nee, bij ons slaapt er niemand op  de slaapkamer (behalve de poes ;-) ). Dylano heeft vanaf dag 1 op zijn eigen kamer geslapen. En Sylvan heeft alleen de 1e nacht bij ons op de kamer geslapen omdat hij nogal wat spuugde van het vruchtwater.
En ik ben ook zo iemand die van ieder kuchje en zuchtje wakker wordt. Dus dan heb ik slapeloze nachten haha ;-)
We hebben Dylano weleens bij ons in bed willen nemen omdat hij dus echt niet wou gaan slapen, en wij erg moe waren. Maar toen wou meneertje spelen op bed, dus hebben we hem maar gauw weer terug naar zijn eigen bedje gebracht.

Ik zou ook zsm proberen het wat af te bouwen, met bijv idd eerst met haar middagslaapje haar in haar eigen kamertje te leggen.
Ik denk hoe ouder ze worden, hoe meer bewust ze zich gaan worden, dat de kamer waarin ze slapen hun kamer is.

Liefs Debby.

Hoi,
De oudste twee sliepen altijd in hun eigen bedje..Lieve heeft 6 weken naast ons bed gestaan, in de kinderwagenbak,,
Maar dit had als reden dat wij zelf nu op een andere verdieping slapen..en ik net na de bevalling niet elke keer de trap af wilde, en we haar ook niet heel goed konden horen...
Maar na 6 weken, ze sliep toen al door een week of 5!! is ze verhuisd naar haar eigen kamer, wel wennen, omdat je niks hoort, maar het ging prima, en heb er geen spijt van..Het was mooi geweest!

Nu slaapt ze nog steeds vaak twee keer overdag, maar gaat er s'avonds wel gewoon tegen half acht /acht uur in!
Een echt slaapkopje is ze!

Gr Rina

Julia heeft tot en met 13 maanden bij ons op de kamer gelegen. In haar eigen ledikant.
Op een gegeven moment merkten we dat ze steeds wakker werd (ws van ons), daarbij vonden we het wel tijd dat ze een eigen kamer kreeg en toen hebben we haar dus verhuisd naar haar eigen hokje!

Dit deed mama meer pijn dan haar, want sindsdien slaapt ze de hele nacht door!
Maar dat wordt bij jullie ws wel een probleem met inslapen als ze normaal gesproken met jouw hand in haar hand in slaapt valt.

Sterkte ermee!!
Ze is vast snel gewend aan een eigen kamertje.

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan