Slapen in co sleeper

Hallo dames,
Sinds 3 weken ben ik trotse moeder geworden van een prachtige zoon.

Nou zit ik met het volgende:
Onze zoon heeft een co sleeper die naast mijn kant van het bed staat. Echter slaapt hij daarin erg slecht. Wordt om het half uur wakker.. waarom ben ik nog niet achter: we hebben het bedje warm gemaakt met kruiken, we hebben verschillende dekens geprobeerd, ingebakerd, een knuffel met mijn geur bij hem gelegd (dit zou helpen?) Ander matras Maar uiteindelijk slaapt hij maar op 1 plek: langs mij in bed... Dit vindt ik echter erg lastig aangezien het niet veilig is. Wel moet ik bekennen dat ik op een begeven moment van vermoeidheid me hieraan toe geef..

Hebben jullie advies? Hoe kan ik de co sleeper aantrekkelijk/fijn maken voor hem?
 
Er zijn wel manieren om veilig samen te slapen met je kindje. Mijn dochter sliep ook alleen tegen mij aan, we hebben tot ze 1,5 jaar was hele nacht samen geslapen, daarna startte ze in eigen bed en als ze wakker was kwam ze bij ons. Nu is ze 2,5 en slaapt bijna altijd door. 


Hier lees je hoe je veilig samen kunt slapen https://samenslapen.nl/
 
Wil je je kindje echt bij jou op kamer hebben?
Mijn oudste sliep er ook niet in en na 3 dagem besloten in eigen bed te laten slapen en sliep gelijk helemaal door.
 
Mijn dochter had de eerste 7 weken alleen maar behoefte aan op mij slapen. Ik deelde mijn bed dan ook, terwijl we ook een cosleeper hadden. Na die 7 weken ging het beter en hebben we tot 8 mnd haar in de cosleeper gehad. 
Het samen in mijn bed slapen vond ik best zwaar, dat je niet zomaar van houding kunt wisselen. Ook wel angst. Maar zo sliep ze tenminste, want ze huilde die eerste drie maanden zoveel. En wij sliepen dan ook tenminste iets. 
 
Mijn zoon heeft uiteindelijk tot 3/4 maanden in de co-sleeper geslapen maar wilde de eerste weken ook alleen maar óp ons (niet eens naast). Behoorlijk vermoeiende tijd, maar blijf het bedje aanbieden, zou ik zeggen. Vanaf 5/6 weken ging het hier al veel beter. 
Ik lag trouwens ingekapseld in mijn zwangerschapskussen met pyjama aan, zoon op mijn borst. Nooit zorgen om gemaakt, maar ik was dan ook meteen wakker als-ie een vinger bewoog.
 
[quote quote=10497931]Mijn dochter had de eerste 7 weken alleen maar behoefte aan op mij slapen. Ik deelde mijn bed dan ook, terwijl we ook een cosleeper hadden. Na die 7 weken ging het beter en hebben we tot 8 mnd haar in de cosleeper gehad. 
Het samen in mijn bed slapen vond ik best zwaar, dat je niet zomaar van houding kunt wisselen. Ook wel angst. Maar zo sliep ze tenminste, want ze huilde die eerste drie maanden zoveel. En wij sliepen dan ook tenminste iets. [/quote]Herken wat je zegt, "zo sliep ze tenminste".

Fijn om te lezen dat dat veranderde. Wellicht heeft ons kindje nu de nabijheid ook even nodig.
 
Terug
Bovenaan