Slapen in co sleeper

[quote quote=10497922]Wil je je kindje echt bij jou op kamer hebben?
Mijn oudste sliep er ook niet in en na 3 dagem besloten in eigen bed te laten slapen en sliep gelijk helemaal door.[/quote]Momenteel heb ik even geen andere keus, over een paar weken heb ik weer beschikking over zijn slaapkamer..
 
Beide kinderen hadden dit, lekker neus-tegen-neus met mama. Inderdaad lastig met vinden van juiste houding en in het begin angst, maar al snel werden de baby’s steviger, wendde de houding en sliepen we heerlijk. En dan opeens, bij beide kinderen ergens tussen 3/4 maanden, willen ze in eigen bed. Is het weer ongezellig…
Overigens betekent eigen bed hier ook gewoon co-sleeper en heeft dochter daar tot 8 maanden geslapen, waarna ze plots onrustig werd en beter sliep in eigen bedje. Zoon is nu 4 maanden en stukken groter dan zus was, dus daarvoor gaan we nu ledikantje ombouwen tot cosleeper.

Lekker doen wat goed voelt, ik heb het idee dat we als mens alleen maar afleren om aan te geven wat we willen, die kleintjes doen dat nog zonder zich verder ergens druk om te maken.
 
Mijn dochter moest ook niks weten van haar co sleeper en sliep het liefste op ons. Wij sliepen op ons rug en hadden ons zo ingebouwd dat we zelf geen kant op kon en zij veilig bij ons kon liggen.

Ook ik vond het spannend maar gewoon aan toegegeven omdat de vermoeidheid het toch wel won.. nu slaapt ze sinds 3 weken keurig in haar eigen bed op haar kamer en komt ze alleen snachts nog 1 x voor een voeding. Mijn advies hierin in volg je kindje, wij merkte duidelijk dat zij op een gegeven moment toe was om zelf te slapen, veel kindjes willen in het begin gewoon alleen maar bij je zijn wat eigenlijk ook wel logisch is!
Misschien niet het advies wat je horen wilt haha maar het komt uiteindelijk echt goed! die van ons is nu 12 weken (gecorrigeerd 6 weken)
 
Terug
Bovenaan