Slapen in de avond

<p>Pff.. Mijn dochter van net drie maanden gaat in de avond altijd zo moeilijk slapen..</p><p>Overdag gaat het heel goed, we houden wakker tijden van 90 min aan en na soms even klagen, valt ze gemakkelijk in slaap. Ze slaapt dan in de ochtend en middag zeker 2,5 uur en dan later in de middag nog een kort slaapje. Ze slaapt ingebakerd omdat ze zichzelf anders wakker maait met haar armen.</p><p>In de avond krijgt ze dan nog een voeding (ik geef volledig borstvoeding) en dan naar bed. En dan begint het.. klagen, huilen, krijsen.. dan pakken we haar natuurlijk en nog maar een voeding. Het is dan ondertussen vaak al half negen, ze is dan zo moe dat ze tijdens het drinken in slaap valt. Ze wordt wel weer wakker als ik haar ‘loskoppel’ en gaat daarna erg moeilijk slapen. Daarna komt ze in de nacht nog twee keer voor een voeding (laat er soms minder tussen zitten dan overdag :-S).</p><p>Iemand tips? Hoe kunnen we de avond soepeler laten verlopen..?</p>

Toen mijn dochtertje 3 maanden was ging zij pas rond 11 uur naar bed. Of is ze wel heel moe dat je haar voor half 9 naar bed doet? Ik gaf haar de laatste fles om 11 uur en zij sliep dan de hele nacht tot uurtje of half 6. Verder hield ik ook de hele dag 90 minuten aan. Pas toen zij ouder werd maakte ik haar bedtijd steeds iets eerder. Nu gaat zij 8 uur naar bed en is 7 maanden. 

sterkte hoop dat je hier iets mee kan.

Hoi, mijn dochter is ook bijna 3 maanden en krijgt volledige bv. Dus een vergelijkbare situatie als waar jij in zit. Mijn dochter laat ik rond 7 uur altijd liggend drinken. Dus dan ga ik naast haar op bed liggen en laat ik haar aan mn borst in slaap vallen. Na 10 min koppel ik haar dan los en dan ligt zij op ons bed. Ik kan haar dan rustig in dr eigen bed leggen, maar als ze nog wat onrustig is, laat ik haar gewoon even op ons bed liggen. 
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! 
Ze komt dan trouwens s nachts nog 1x en dan rond 07.00 weer. En overdag elke 3 uur, dus 6 voedingen per 24 uur. 

Nee het gaat mij er niet om dat ze al om 19u in bed ligt. Maar ik vind het zo gek dat het de hele dag door goed gaat met slapen, maar dat de avond zo rommelig gaat. Met dat het ondertussen ‘al’ half negen is, bedoel ik dat ze dan vaak al 2, 2,5 uur wakker is. En dan dus heeel moe.
Maar misschien moet ik t maar gewoon even laten en afwachten of dit vanzelf makkelijker zal gaan..
Voeding heb ik voldoende.. dus dat is t probleem niet.

Relax komt vanzelf. Nog lekker bij je laten in de avond, lekker knuffelen. Wat maakt het uit? Tijd gaat zo hard. 

op gegeven moment lukt het ineens. 
Ik ben ritueel gaan doen. Badje, borsten, boekje, bedje. 

ik had precies hetzelfde. Ze wilde gewoon graag bij me zijn in de avond. 
mijn dochter sliep overdag goed en in eigen bedje. In de nacht in wiegje naast mij in de kamer. Op gegeven moment ging ze ook rond 7 uur in wiegje slapen en lukte het ineens. Met 4 maanden is ze ook om 7 uur in eigen bed gaan slapen en toen met de avond voeding rond 10-11 mee met mij haar wiegje in. Ze sliep gewoon beter snachts naast mij. Nu is ze 22 weken en slaapt ze ook snachts in haar eigen kamertje. Komt zeker 1 maar vaker 2 keer nog even voor een voeding. 

ik wilde ook graag dat ze lekker ging slapen in de avond maar heel eerlijk, nu mis ik die tijd zo dat ze lekker bij me lag savonds! Lekker kroelen. Dus geniet ervan, neem haar lekker bij je en probeer haar gewoon af en toe rond 7 in haar bedje te leggen. Op een avond denk je ineens he? Het is gelukt. Zou wel al beginnen met ritueel. Wordt ze wakker? Probeer het 3 keer of Max een half uur ofzo. (Dat deed ik) dus als ze ging huilen deed ik speentje in, even knuffelen en weer terug naar bed. Lukte het niet na 3 keer proberen of binnen een half uur, dan lekker mee naar beneden en mee naar boven als ik ook naar bed ging. 

succes! 

Heel herkenbaar. Mijn zoontje had op die leeftijd altijd een paar onrustige uurtjes en ging rond 22.00 naar bed. Eerder lukte niet. Mijn dochtertje pas rond 23.00. Eveneens onrustige uurtjes met soms ieder half uur drinken. Schijnt normaal te zijn en gaat vanzelf over. Wanneer kan ik niet zeggen, dat verschilt per kind, maar met 5 maanden was het denk ik al veel beter.

Dochterlief hier wilde het liefst rond die leeftijd clusteren. Toen ik dat ontdekte heb ik heel wat uurtjes met haar in de avond op bed doorgebracht. Zij half slapend en half drinkend, en ik chillen met Netflix serie. Zoals hier boven al wordt geschreven. Het gaat voorbij. Sneller dan je denkt. In eens zijn ze er overheen en ga je het nog missen... 

Terug
Bovenaan