Slapen in de avond

Ik heb wel eens gelezen dat veel babies tussen 18.00 en 23.00 moeilijk slapen.. Onze baby had dit ook. Rond 5 maanden begon het beter te worden, nu met 6 maanden slaapt hij niet aan een stuk door in de avond, maar wel tussen 18.00 en 20.00 ergens een uurtje en dan vanaf 21.00 meestal ‘echt’ naar bed. Dan nog een keer drinken rond 00.00 en nog 1x in de nacht. Toen hij nog jonger was wilde hij ook graag nog een keertje extra drinken (bv) in de avond. 
Het is een fase, komt vanzelf goed :) geniet er maar van!

Dit is heeeeel normaal en je mag écht niet klagen met zulke goede slaapjes overdag en om 20.30 de nacht in is ook super voor zo'n jonge baby. Mijn kinderen kreeg ik de eerste 4-5 maanden niet eerder dan 23.00 in bed voor de nacht!! Het is heel normaal dat ze i n de avond onrustig zijn, huilerig zijn en meer willen drinken en bij je willen zijn. Dus relax, geef haar lekker voeding en boeiend als ze later op bed ligt dan jij zou willen! 
Het is altijd wat hoor met baby's. Mijn jongstedochter is nu 9.5 maand en besluit tegenwoordig om 5.30 in de ochtend echt uitgeslapen te zijn. Tuurlijk baal ik daar ook van, ik zit nu ook al vanaf 5.30 vanochtend beneden met haar.. maar het zijn allemaal fases. Welkom in het leven van een mama, leg je er maar bij neer, geniet en relaxxxxx!!

Dit is heeeeel normaal en je mag écht niet klagen met zulke goede slaapjes overdag en om 20.30 de nacht in is ook super voor zo'n jonge baby. Mijn kinderen kreeg ik de eerste 4-5 maanden niet eerder dan 23.00 in bed voor de nacht!! Het is heel normaal dat ze i n de avond onrustig zijn, huilerig zijn en meer willen drinken en bij je willen zijn. Dus relax, geef haar lekker voeding en boeiend als ze later op bed ligt dan jij zou willen! 
Het is altijd wat hoor met baby's. Mijn jongstedochter is nu 9.5 maand en besluit tegenwoordig om 5.30 in de ochtend echt uitgeslapen te zijn. Tuurlijk baal ik daar ook van, ik zit nu ook al vanaf 5.30 vanochtend beneden met haar.. maar het zijn allemaal fases. Welkom in het leven van een mama, leg je er maar bij neer, geniet en relaxxxxx!!

Mijn dochter is nu 4,5 maand en tot een maand of 3 was het precies hetzelfde. Overdag sliep ze veel (max 1 uur wakker en dan tot de volgende voeding) en savonds rond etenstijd werd ze onrustig. Vervolgens huilde ze veel, ook op schoot. Dus lekker knuffelen wat ik hier lees hielp ook niet. Opeens toen ze een maand of 3 was lukte het om te slapen in haar bedje savonds. Nu gaat ze rond 18.30 naar bed. Om 22.00 uur maken we haar wakker voor een voeding en dan slaapt ze tot smorgens 7.00.
Wat ik wil zeggen is dat het misschien ineens uit het niets lukt binnenkort! En tot die tijd hoort het er idd een beetje bij denk ik. Hou vol!

Mijn dochter lag ook tot savonds laat bij mij lekker op de bank te knuffelen. Nu is ze net 4 maanden en gaat ze iedere avond om half 8 naar bed en valt ze zonder huilen in slaap, ze komt dan nog 2 keer drinken in de nacht en gaat gewoon weer slapen! Ik denk dat ze nog erg jong is en lekker bij mama wilt zijn. Ik geef ook volledig bv trouwens?

Terug
Bovenaan