Slapen in de bak van de kinderwagen

Hallo,

Onze dochter is nu 13 weekjes.Omdat ze al heel vroeg begon met zichzelf te draaien en heel bewegelijk is hebben we haar in het begin in de bak van de kinderwagen gelegd, wel met de bak in haar bedje.Nu willen we haar in bedje leggen maar hier is ze het niet mee eens.Ze schreeuwt echt alles bijelkaar.Als ik haar dan weer terug leg in de bak slaapt ze meteen.Maar ze wordt wat groot voor in de bak te liggen.Heeft iemand tips hoe we dit kunnen aanpakken.

Groetjes
 
Hoi Pegske,

onze zoon heeft de eerste drie maanden in een rieten reiswiegje geslapen, die wij net als jullie in zijn eigen bedje neerzetten.
Het ledikantje zelf is inderdaad wat groot. Wij hebben het bedje kort opgemaakt en de lakentjes strak ingestopt. Dan voelt het wat veiliger voor de kleintjes. Onze zoon heeft ook een periode in de bakerzak geslapen (www.bakerzak.nl) Deze kun je ook tweedehands kopen via Marktplaats e.d. Het is een soort slaapzakje, waarbij de armpjes binnenboord blijven. De zakjes zijn goed geventileerd en er zit een soort van vestje aan vast waar je je kindje inlegt. Dan kan het hoofdje niet in het slaapzakje verdwijnen. Ook hiermee geef je haar een coconnetje.
Verder is het ook een kwestie van wennen. Je dochter en jij moeten er even doorheen.

Zet 'm op! Marijon
 
Hallo Marijon,

Bedankt voor je raad.
Het enige nadeel is dat Lizzy ook nog op haar buikje slaapt.Dus ze mag idd geen dekentjes op ivm stikken.En een Bakerzak is ook niet veilig op de buik.Maar het is idd een kwestie van wennen.Het is alleen zo zielig als ze 10 min aan 1 stuk huilt.Maar goed, ook daar moet ik even doorheen.We gaan ons best doen.

Groetjes Peggy
 
ik vond het in het begin ook moeilijk om mijn kindje te laten huilen maar als je ze er telkens uit haalt dan wennen ze er aan (of als je ze toch maat weer in de kinderwagenbak legt)
Ik denk dat je het een week volhoudt dat ze wel in de gaten heeft dat het niet anders meer is.
en dan zou ik ook echt 2 weken ofzo die bak ff niet gebruiken(bij het wandelen de maxicosi ofzo)

10 minuten is eigenlijk nog niks qua huilen,als ze daarna maar wat jammerend huilt dan word het al minder en geeft ze er wel een keer aan toe, ze word ook vanzelf een keer moe.

Dat is mijn advies , succes!!
 
Hoi

ook mijn dochtertje heeft de eerste weken in de bak van de kinderwagen geslapen. Daar heeft ze uiteindelijk een afgeplat hoofdje aan overgehouden omdat de bak toch een stuk harder is dan een matrasje in een ledikantje. Ook zij was het er niet mee eens toen ze in haar ledikantje moest slapen. Ze was zo klein in dat grote bedje. We hebben een slaapzakje gekocht, en met rollen handdoeken aan de zijkant in het ledikantje haar laten wennen. Elke dag een paar minuten langer..uiteindelijk ligt ze nu prima in haar ledikant. Volgende probleem staat voor de deur aangezien ze nu dwars in haar bedje gaat liggen.....mama's hebben nooit rust...hahaha.

groetjes en succes

Jennifer
 
Idee misschien om haar als ze eenmaal diep slaapt over te leggen in het ledikant? Dan wordt ze later wakker in het ledikant. Zo hebben wij het ook gedaan met succes!
 
En Peggy: de eerste keren laten huilen is waardeloos, maar daarna worden de huilbuien steeds korter. Wij hebben de eerste keren de kookwekker gezet en mochten pas na een half uur gaan kijken. Binnen een week sliep ons mannetje binnen no time.
 
En Peggy: de eerste keren laten huilen is waardeloos, maar daarna worden de huilbuien steeds korter. Wij hebben de eerste keren de kookwekker gezet en mochten pas na een half uur gaan kijken. Binnen een week sliep ons mannetje binnen no time.
 
Terug
Bovenaan