Slapen in de bak van de kinderwagen

Hallo,

Bedankt allemaal voor jullie tips.
We zullen idd even moeten doorzetten en de tip om haar over te leggen naar bedje als ze vast slaapt is een zeer goede.Hier gaan we dan ook mee beginnen.Hopen dat dit gaat lukken en even doorzetten.

Groetjes Peggy
 
Hoi Peggy,

Onze dochter heeft de eerste weken ook in de bak van de wandelwagen geslapen. Om haar te laten wennen aan haar ledikantje hebben we haar er eerst overdag in laten slapen en de knuffeltjes bij ons gedragen zodat ze naar papa en mama ruiken. De eerste keer in haar ledikantje voor de nacht heeft ze veel gehuild en is het inderdaad ook niet gelukt, maar de dag erna elke keer als ze ging huilen erheen gegaan om haar te troosten en te vertellen dat het goed en veilig is. Na een uurtje heen en weer sliep ze geweldig. Sinsdien slaapt ze zonder probleem in haar ledikantje. Ik denk dat het erom gaat dat ze zich veilig voelt en dat het haar plekje wordt. Veel succes!
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 6 maanden en slaapt overdag nog vaak in zijn wagenbak ('t wordt krap een beetje de beentjes in de lucht ha ha) maar gelukkig heeft hij er geen problemen mee om in zijn ledikant te slapen eerst had hij een wiegje maar sinds een week in het ledikant echt weer een klein smurfje dan in dat grote bed) en inderdaad hij zwemt het helebed door eens kijken hoe wedat gaan oplossen
 
Hoi,

tsjonge, wat knap dat jullie het voor elkaar kregen om jullie kindjes in de wagenbak te laten slapen! Bij allebei m'n kleintjes lukte dat niet. Ze werden 's nachts huilend en bedend in het zweet wakker: veel te warm.
Ik heb dus geen tip om een overgang beter te krijgen...

Wel las ik over een volgend probleem: zwerven door het bed. Dat kunnen mijn kinderen erg goed! De oudste doet het nog steeds in z'n grote bed!
Zolang ze nog in het ledikantje liggen, zou ik zeggen: slaapzak aan en verder lekker laten zwerven. Koud krijgen ze het dan niet.
Vergeet niet om een eventuele klamboe weg te halen, want die trekken ze naar binnen en kunnen ze helemaal in verstrikt raken!

Succes en geniet!
 
Terug
Bovenaan