slapen in deze warmte

<p>Hier in limburg tikt het vandaag 37 graden aan. <br />Vannacht blijft het tussen de 20 en 24 graden.<br />Ik vind die TOG waardes op internet heel leuk, maar tegelijk heel nietszeggend. <br /><br />waar slapen jullie ukken in?<br />Ons zoontje is 8 weken, en gevoelsmatig zeg ik, slapen met mouwloze romper en zomerslaapzak zonder deken of laken, maar de TOG zegt dat dit dan weer te koud zou zijn... en dat maakt een mens erg onzeker...<br /><br />hoe doen jullie dat snachts?</p>

Ik heb mijn dochter vanacht in alleen haar luier laten slapen. Haar nek voelde hardstikke warm aan en haar haartjes waren vochtig dus veel te warm voor een slaapzak! Ik zou als ik jou was gewoon goed aan je kindje blijven voelen of hij het niet te warm heeft. 

Mijn zoontje is nu 5 weken en heb m in zijn luier in een dunne hydrofiele zomerslaapzak daar slaapt hij heerlijk in!
maar inderdaad blijven checken hoe je ukje zich voelt of er een laagje bij of uit moet!

Ik vind het ook lastig, altijd bang dat ze het halverwege de nacht koud krijgen ofzo.
Mijn dochter slaapt al 3 nachten alleen in een slaapzakje. Ze heeft alleen een luier om, geen romper aan. Als ik rond 23:00 bik haar kijk, voelt haar temperatuur goed en ze zweet niet (ze zweten altijd als eerst in hun nekje, als de haartjes plakken hebben ze het te warm)
Daarnaast heb ik de hele nacht een ventilator aan staan in haar kamer, wat lager gericht dan haar bedje en natuurlijk niet pal in haar gezicht gericht. 
Dit gaat al 3 nachten goed zo. En overdag slaapt ze met niks, echt alleen in luier zonder romper/slaapzak/deken.. overdag is het nog 10 graden warmer in dat kamertje

Onze dochter van 9 maanden sliep gister alleen in een luier met Puckababy slaapzak.
Vandaag is het nog warmer dus kijk het even aan op haar slaapkamer. Zet er straks de ventilator op en vanavond het raam open en dan denk ik weer alleen luier met slaapzak.
Zou voor 8 weken ook niet te warm aankleden, ze hebben het zo snel warm die kleintjes. Je merkt ook vanzelf of het te warm of koud is.
Dan worden ze wakker of gaan zelfs niet slapen.
Als de babyfoon 25 graden aan geeft dan ligt ze in haar luier met hele dunne slaapzak zonder mouwen.

Vannacht in romper korte mouw en zomerslaapzakje geslapen, gecheckt en gewoon normale temp.. denk dat het ook per kindje verschilt om het makkelijk te maken ?

Onze dochter is bijna 3 weken en op onze slaapkamer waar ze ligt is het 27 graden! Ze heeft alleen een romper (hemdjes variant) aan met een dun lakentje. Daarbij ramen open en hopen op iets frisse lucht. Overdag ook alleen romper. Vanmorgen eenmalig temp gemeten en deze was goed.

Terug
Bovenaan