slapen in deze warmte

Onze dochter is bijna 3 weken en op onze slaapkamer waar ze ligt is het 27 graden! Ze heeft alleen een romper (hemdjes variant) aan met een dun lakentje. Daarbij ramen open en hopen op iets frisse lucht. Overdag ook alleen romper. Vanmorgen eenmalig temp gemeten en deze was goed.

Onze dochter van 7 weken slaapt moeilijk tot niet zonder slaapzak (puckababy 0,5 tog) dus in de luier daarin.
Ik vind die TOG best een fijne richtlijn, maar voel ook aan haar nekje en zelfs temperaturen met een buitentemperatuur van 34 graden. Blijft toch lastig.
Haar lichaamstemperatuur blijft goed trouwens. Ligt denk ik idd ook per kind

Bij ons ligt ze alleen in een luier, het is nu 27 graden op de kamer, ramen staan open en ventilator op de gang. Als het straks wat meer afkoelt nog krijgt ze een katoenen pyama aan, zonder mouwen en korte pijpen en eventueel een laken er overheen. 
Slaapzak gaat pas bij 24 graden weer aan

Dochter van 8 weken slaapt hier in een korte mouwen romper onder een lakentje. Zoon van 1.5 slaapt in een dunne slaapzak met luier en hemdje. 

Halverwege de nacht hier de zomer slaapzak uitgedaan. Mijn dochtertje was kleddernat. Sliep daarna alleen in een zomer rompertje. Maar wel onrustig met een aantal drinkmomenten. 

Terug
Bovenaan