slapen in eigen kamertje?

hallo alemaal,
mijn zoontje slaapt vanaf de geboorte bij ons op de kamer, hij is nu bijna een maand oud.
Ik vroeg me af tot welke leeftijd jullie je kindje in je kamer laten slapen en wanneer het goede moment is om hem in zijn eigen kamer te laten slapen. Ik vind het ook praktischer als hij bij ons ligt omdat ik dan wakker wordt voordat hij echt gaat huilen voor de voeding en hem dan rustig kan houden voor daarna (slaapt weer lekker in). Tips??
groetjes maddy
 
Het was ook ons plan om ons kind na de geboorte bij ons op de slaapkamer te doen, maar we vonden het te onrustig voor onszelf. Je hoort al die kleine geluidjes (die overigens heel normaal zijn), maar we konden er niet goed van slapen. Daarom hebben wij hem de eerste maand in de huiskamer laten slapen (flat) en toen al het bezoek minder werd, ging hij naar zijn eigen kamertje. Toen was hij dus een maand.
Maar je moet gewoon doen wat je wilt, als je hem bij je wilt hebben, waarom dan niet?
 
Eva en ik hebben eerst 1 week in het ziekenhuis gelegen.
De eerste week thuis hebben we haar bij ons op de kamer genomen. Daarna moest mijn man weer gaan werken dus is Eva naar haar eigen kamertje gegaan.
 
Ismay heeft in totaal 4 maanden 's nachts bij ons op de kamer in d'r wiegje geslapen. In het begin sliep ze overdag in d'r wiegje in de woonkamer en daarna overdag in d'r wiegje op onze slaapkamer. Daarna sliep ze overdag in haar eigen bedje op haar eigen kamertje om haar alvast te laten wennen. Nu slaapt ze sinds 3 weken dag en nacht in haar eigen bedje op haar eigen kamertje, omdat d'r wiegje te klein is. Ik vind het best wel jammer...
 
Laura heeft de eerste week in de kinderwagen geslapen, naast ons bed (voor de wieg was te weinig ruimte daar), maar wij lagen de halve nacht wakker van haar gepruttel.
Na die eerste week hebben we haar dus maar in haar eigen bedje gelegd. Als ze huilt, horen we dat toch wel - en zelfs nu kun je nog horen wanneer ze wakker is en op haar vingers ligt te sabbelen, maar nu slapen we in elk geval allemáál lekker...
 
Hoi Maddy,

Onze Donna heeft bij ons op de slaapkamer gelegen in haar wiegje tot ze 6 maanden werd. En alleen 's nachts. Haar slaapjes overdag deed ze in haar ledikantje al vanaf 3,5 maand. Ik vond het heerlijk, geruststellend en ook praktisch dat ze 's nachts dichtbij ons was.

Wanneer een goed moment is om je kindje in zijn eigen slaapkamertje te laten slapen, is moeilijk te zeggen. Gewoon even uitproberen en kijken hoe 'ie reageert.

Onze kleine meid maakte het bijv. niet uit waar ze sliep. De uiteindelijke reden dat ze 's nachts niet meer bij ons kon slapen, was omdat ze uit haar wieg gegroeid was. Anders had ze er nog in gelegen. Kijk ook wat je zelf prettig/handig vindt.

Groetjes!
 
Onze zoon Menno (4 weken) ligt in de kinderwagenbak naast ons bed. Ik vind het zelf ook erg prettig om hem te kunnen horen, hoewel het soms inderdaad best onrustig is, en ik vind het gemakkelijker met de borstvoeding. Ik kan hem zo oppakken en weer terugleggen.

Wij willen hem op onze slaapkamer houden tot hij niet meer in de kinderwagenbak past. Daarna zal hij toch in het ledikantje moeten gaan slapen en dat past bij ons niet op de slaapkamer. Dus dan moet hij in zijn eigen kamertje liggen. Ik zie er nu al een beetje tegenop....
 
Terug
Bovenaan