slapen in eigen kamertje?

Hoi,
ons dochtertje heeft tot 6 maanden 's nachts bij ons op de kamer geslapen. Met ongeveer drie maanden heeft ze de overdag-slaapjes wel op haar eigen kamer gedaan, om te wennen. Maar 's nachts wilden we haar toch goed en makkelijk in de gaten kunnen houden.
 
Ons zoontje heeft 2 weken bij ons in de slaapkamer in de kinderwagenbak gelegen. We sliepen echter erg onrustig omdat ons zoontje nogal veel draait en geluiden maakt als hij slaapt. Dus met 2 weken hebben we hem in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer (naast onze slaapkamer) gelegd en het is vanaf het begin goed gegaan. Er zit een dun gips-muurtje tussen onze kamers dus we horen het prima als er iets is. En doordat wij toen ook een goede nachtrust hadden, konden we er nog beter voor ons zoontje zijn als die ons nodig had.

Gewoon kijken wat jullie en je kindje prettig vinden, maar het "afwennen" wordt waarschijnlijk wel moeilijker als je kindje ouder is, maar dit zal per kindje ook wel verschillen.
 
door omstandigheden(flinke verbouwing)slaapt ons zoontje nu nog steeds bij ons op de kamer. Hij is nu net 1 jaar geweest.
Op vakantie sliep ons zoontje alleen en dat ging ook wel heel goed.
Dus doe gewoon waar je je lekker bij voelt.
 
Onze zoon heeft 2 weken bij ons op de kamer geslapen, wel in zijn eigen ledikant. Ik vond dat heel prettig om te wennen aan alle geluidjes die hij 's nachts maakt en hem zo te leren kennen. Na 2 weken is hij naar zijn eigen kamer gegaan en hebben we eerst nog de babyfoon gebruikt, maar we merkten al snel dat we hem toch wel horen als hij erg onrustig is, dus voordat hij heel erg gaat huilen. Ik vind het wel prettiger zo en denk dat het voor hem fijner is dat hij al zo vroeg kan wennen aan zijn eigen ruimte.
Succes ermee!
 
Ons zoontje is nu zes maanden en slaapt nog steeds bij ons in de kamer. Eerst in een wieg en toen hij eruit gegroeid was heb ik zijn ledikantje naar beneden gehaald. We hebben boven 1 klein werkkamertje en zijn kamertje en slapen dus beneden. Ik vind het ook een raar gevoel dat hij dan boven slaapt en wij beneden en soms wordt hij wakker snachts, en is onrustig en ik ben bang dat ik daar niet wakker van wordt als hij in zijn eigen kamertje slaapt. Ik geef ook borstvoeding en vind het heerlijk als hij smorgens om zeven uur wakker wordt hem zo uit de ledikant haal en bij me in bed leg..heerlijk
 
Terug
Bovenaan