Slapen in maxi-cosi

<p>hallo, </p><p>Dit is mijn eerste topic die ik plaats maar ben benieuwd naar ervaring van andere moeders. </p><p>Mijn zoontje is nu 8,4 weken oud. Sinds week 2 wil hij overdag niet slapen en heeft hij veel gehuild! tot week 6 heb ik alles geprobeerd, inbakeren, Puckababy, rust en regelmaat (wakker in zijn bed huilt hij alles bij elkaar, lees krijsen. Tot 45 minuten laten huilen maar voelde me een ontaarde moeder en met tranen over mijn wangen heb ik hem getroost), reiswieg, osteopaat. Na de osteopaat en andere voeding werd het huilen minder maar het overdag slapen ging nog steeds niet. Het enige wat hielp was de draagdoek. Dit heb ik dus vanaf week 2 gedaan maar hij is ondertussen 6 kilo en het begint voor mij ook best zwaar te worden (ook al doe ik het met liefde). </p><p>Nu heeft hij vandaag tot 2x toe in de maxi cosi als een roos geslapen. Zonder te huilen, binnen 5 minuten rustig in slaap. Ik weet dat het niet wordt aangeraden en tussen door was hij er ruim 2 a 2,5 uit voordat hij voor het eerst ging geeuwen. </p><p>Hoe zit het precies met de maxi cosi en kan het echt zoveel kwaad dat hij in de maxi cosi slaapt? Ik hoor graag jullie tips of ideeen! </p><p> </p>
 
Hoi
Het kan zijn dat hij in de maxicosi minder last heeft van terugkomende voeding als hij plat ligt wel last van heeft of de geborgenheid 
Je kunt proberen zijn bedje schuin te zetten door een stel stevige boeken onder het hoofdeinde te leggen en een opgerolde hydrofieleluier onder zijn knieën en eventueel slapend weg proberen te leggen 
 
Och herkenbaar, draagdoek nonstop en maxicosi was mn wandelwagen want de (platte!) Kinderwagen haatte ze. Een draagzak maakt het dragen makkelijker. Maar ik moet ook zeggen dat t volgens mij best meevalt met die maxicosi als het niet uren achtereen is. Iig gingen de klchten hier vanzelf over en slaapt ze heerlijk plat (buik) en wandelen we met de buggy. Ik zou me niet te druk maken. Maar probeer de buik eens, hielp mijn dochter erg mrt slapen. Kon wel dr hoofd optillen. 
 
Bedje schuin hebben we al geprobeerd! Hydrofiele doek ook onder het hoeslaken voor zijn hoofdje voor de geborgenheid ook geprobeerd. Het rare is dat het slapend wegleggen overdag niet werkt, dan schrikt hij wakker maar ‘s avonds gaat dit perfect. Dan slaapt hij van 23.00 uur tot 6.00 uur en daarna nog een uur in mijn armen of zijn nestje naast mij tot zijn fles van 7.00 uur. 
Het is ook niet dat hij niet moe is, althans denk ik, want hij geeuwt en gaat jengelen en word op den duur verdrietig. 
 
@StephW: Buik kan hij helaas ook niet zelf in slaap vallen tenzij hij bij mij ligt. Dan ligt hij buik op buik en lijkt hij heerlijk te vinden. Heb nu ook het idee dat hij gewoon nog graag bij mama/papa wilt zijn en heb het slapen in bed toch ook wel beetje los gelaten maar omdat de draagdoek nu toch ook wel zwaar word als ieder slaapje hierin gebeurd en de maxi cosi ineens zo goed ging vandaag was ik benieuwd! 
Wel fijn te lezen dst het vanzelf over gaat. Alles is wss een fase maar stelt me wel beetje gerust dat jouw dochtertje dus ook in de maxicosi lag. 
 
Aan de voorkant van de maxi cosi een kussen of opgerolde fleece deken doen. Dan gaat de maxi cosi in een lig stand waardoor de druk van de rug af is (dit is de reden van niet te lang in de maxi cosi)
 
Aan de voorkant van de maxi cosi een kussen of opgerolde fleece deken doen. Dan gaat de maxi cosi in een lig stand waardoor de druk van de rug af is (dit is de reden van niet te lang in de maxi cosi)
 
Hoihoi,
Ik heb niet een antwoord op je vraag, maar wellicht dat dit je toch ergens kan helpen.
Duurt het altijd zo lang voordat hij gaat gapen? 
Ons meisje (nu 5,5 week) sliep de eerste 10 dagen fantastisch, daarna vooral overdag heel erg weinig. Zij geeft ook amper slaapsignalen af, hooguit een paar gaapjes en als we deze missen wordt ze héél erg overstuur en kan ze uren alles bij elkaar krijsen. Echt duidelijke signalen geeft ze nooit. 
Ik probeer haar nu een beetje te 'dwingen' om slaperig te worden, dus als ze ook maar een beetje afwezig is of een klein gaapje doet.
Dan gaan we in de donkere slaapkamer op de fitnesbal wiegen, en zodra ik zie dat haar oogjes verder dicht gaan gaat ze naar bed. De ene keer werkt t gelijk, of na 5x Opnieuw troosten, en soms helaas ook niet.
Ik snap dat je al vanalles geprobeerd hebt, maar vond ons lijkt dit toch wel een beetje te gaan werken!
Ik merk dat voor mij de drempel héél hoog is geworden om van huis weg te gaan of visite te krijgen. Het idee dat ik dan een kind heb wat niet kan slapen, veel huilt of ongelukkig is zorgt er echt voor dat ik niet kan ontspannen.. hoe doe jij dit?
 
 
Terug
Bovenaan