Slapen in wandelwagenbak

<p>Ik heb eens een vraagje. Ik ben op dit moment 31 weken zwanger van ons 3e kindje en heb afgelopen vrijdag de intake van de kraamzorg gehad. Nu adviseren en raden hun aan om de kleine in een wiegje bij ons op de kamer te leggen. Maar wij hebben bij de andere 2 ze altijd bij ons op de kamer geslapen in de wandelwagenbak en toen is er nooit niks van gezegd. Maar nu werd er gezet dat dit voor 's nachts niet meer mag omdat dit te weinig lucht door laat en niet veilig zou zijn.</p><p>Zouden jullie een nieuw wiegje aanschaffen of de kleine gewoon in de wandelwagen bak leggen zoals we bij de eerste 2 ook hebben gedaan?</p><p> </p><p>Groetjes Marjolein </p>
 
hoi Marjolein, 
altijd handig die verschillende richtlijnen, je kunt als dit goed voelt voor jullie gewoon doen kan alleen zijn dat je iets moet ondertekenen zodat het bureau daar niet voor aangerekend kan worden. Doen ze vaak ook als je je kind op de buik of in een zijslaapkussen wil laten slapen. 


anders misschien een wiegje lenen of huren van iemand?
 
succes met jullie keuze?
 
Tsja officieel wordt t afgeraden, maar ja je kiest echt zelf. Evt kan je er ook 1 huren of 2ehands kopen op marktplaats.. ik vond een cosleeper hemels.
 
Wat voor ons een groot voordeel was van het slapen in de wagenbak bij de andere 2 was dat ze met een week of 4 met bak en al in hun ledikantje gingen slapen omdat ze het gewend waren om daarin te slapen en de overstap naar hun bed makkelijk ging. Want ze waren het al gewend om in de wagenbak te slapen. Ze hebben beide geen 6 maanden bij ons geslapen omdat ik zelf op een gegeven moment niet meer sliep omdat ze beide vrij veel kreunde in hun slaap en ik daar meer wakker van lag dan dat ik sliep. Denk dat ze met een week of 6 naar hun eigen kamer zijn gegaan met wagenbak. 
 
Ik zou het lekker doen zoals jij gewend bent en voor ogen had, als je er tenminste geen slecht gevoel bij krijgt omdat ze het nu opeens afraden. Lastig hoor dat alles steeds veranderd..
 
@mimi ja echt zo irritant dat het nu weer ineens veranderd. De oudste is 5 en de jongste 2 1/2 en daarbij is het helemaal niet aan de orde geweest en ze hebben er ook gewoon goed in geslapen.
Kan niet echt zeggen dat ik er een slecht gevoel bij heb, meer zoiets van ze zeggen het niet voor niks. Maar zoals ik al aangaf bij de jongens is het nooit aan de orde geweest en nu ineens wel, daardoor twijfel ik een beetje of ik mijn gevoel moet volgen en gewoon de wagenbak moet houden of moet doen wat ze aanraden
 
Tsja, je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt.
Ik had voor mijn jongste van mijn zusje een mandwiegje op een standaard geleend. Ik vond het ideaal. We namen het ook mee als we ergens anders heen gingen. Maar je zou het ook net als de wagenbak in het ledikant kunnen zetten.
 
Gr
 
Hangt er misschien ook vanaf of je kindje veel beweegt in zijn slaap. Mijn dochtertje kon je neerleggen en die bleef op exact dezelfde plek liggen, dan is het niet zo belangrijk of die rand lucht doorlaat of niet want daar komt ze niet bij in de buurt. Mijn zoontje 'wurmt', wanneer ik hem niet inbaker' wat meer en daardoor vind ik hem vaak met zijn hoofdje bij of tegen de rand van zijn wiegje, dan maakt het qua veiligheid weer wel uit.. 
Zeker wanneer hij/zij op z'n eigen kamer ligt en je er dus niet naast ligt en minder controle hebt of alles wel goed gaat of niet zou ik wel zorgen dat het zo veilig mogelijk is.
 
 
Terug
Bovenaan