Slapen in wandelwagenbak

Doen wat je zelf het beste vind! Die andere 2 zijn toch ook groot geworden op jou “oude” manier? Wij hebben zelfs helemaal niet geluisterd naar dat advies en dochter sliep vanaf dag 2 in haar eigen bed in haar eigen kamer. En ze slaapt als een roos! Nu met de 2de doe ik het weer zo. Succes!! 

Wij hebben bij ons eerste dochtertje ook de wagenbak gebruikt. Kraamzorg toen zei dat het net zo veilig was als een wiegje, zolang je de kap naar beneden laat en je baby niet beweegt zodat hij/zij tegen de zijkant aan komt te liggen. In het begin bewegen ze eigenlijk niet, dus zou het niet onveilig zijn. Dat was 2 jaar terug. 
Nu wel een wiegje voor ons tweede dochtertje, maar dat was meer uit praktische overwegingen voor onszelf. Anders hadden we weer de wagenbak gebruikt. 

Wij hebben een jaar geleden hem ook de eerste weken in wagenbak laten slapen. En inderdaad  met 4 a 5 weken met bak en al in het ledikantje om zo de overstap te maken :)
Hier is er niks over gezegd door de kraamhulp en wij lieten hem ook nog eens op zijn zij slapen. 

Volg je hart want dat klopt. Misschien kan je de kap van de wagen halen maar ik zou me er niet te veel van aantrekken. Het is toch hetzelfde idee als een wiegje?Volgende maand kunnen ze weer hele andere richtlijnen hebben. 

Wij moesten van de kraamzorg bij de intake ook een co sleeper aanschaffen/huren. Aangezien wij graag wilden dat zoonlief snel zelfstandig op eigen kamer zou slapen hebben wij gewoon naar eigen gevoel geluisterd en de bak van de wagen gebruikt. Na 5 dagen op onze kamer was ik zo moe, ik werd met elk piepje wakker. Zoonlief is toen met bak en al verhuisd naar zijn eigen bedje en na een groot spuugincident sliep hij met 7 dagen in zijn eigen bed. 

Terug
Bovenaan