Slapen is drama

<p>Goedemorgen. <br />mijn kleine meid is nu 19 maanden vanaf paar weken geleden is slapen een drama bij  haar middag slaapjes was een gevecht maar dat gaat gelukkig weer wat beter. Alleen de nachten nu nog.  Heeft nog steeds zelfde bed ritueel. Dit is nooit veranderd om 19/19:30 gaat ze na bed.1,5 maand geleden sliep ze soms nog tot 9:00 maar sinds een paar weken moeten we geluk hebben dat ze tot 6;30/7:00 slaapt . Tussen 4:00-5:00 word ze wakker en wilt dan gewoon niet meer slapen. Iemand ervaring of tips. Alles is welkom. </p>
 
Van 19.30 tot 9 uur?!! Hoe deed je dat? 
Hier is het nooit anders geweest dan van 19.00/19.30 tot 5/6 uur. Met regelmatig snachts ook nog even wakker worden of een paar keer wakker worden. 
Zelfs tot 7 uur is absoluut geen drama hoor.
 
ik was er vergeten bij te melden dat ook nog duidelijk niet uitgeslapen is. Chagrijnigig,ogen wrijven en gapen. Dus ze heeft duidelijk ook nog slaap . Maar slapen doet ze niet meer 
 
Maar ze slaapt dan toch weer verder tot 7? De helft van de nachten staan we hier ook wel 2/3 keer snachts naast haar bedje hoor. Die van ons is 21 maanden. Van mensen om me heen hoor ik onder de 2-4 jr niet anders. Het kost hier ook wel eens een uurtje geduld hebben en heen en weer lopen voor ze weer verder slaapt. Je hebt altijd slechte fases (zoals de 18 mnd regressie) en dan komt het oude ritme later wel weer terug. Virusjes tanden ontwikkelingen etc. Volhouden en accepteren dat het nu ff tussendoor opstaan is.
 
Tot anderhalf gaven we trouwens ook nog wel eens een kleine nachtvoeding van 60 ml warme melk als het echt een vervelende nacht was. Dan sliep ze makkelijker weer verder. Ook nu heeft ze wel eens trek in een slok water. Heel klein beetje en dan gaat het toch makkelijker. 
 
Als ze wakker is slaapt ze niet meer we laten haar vaak uur huilen en roepen maar dat werkt dan totaal niet.. snachts krijgt ze gewoon nog fles pyjama pap omdat ze daar ontspannen van raakt, ook meestal nog een banaantje voor we na boven gaan. Maakt me niet uit wat het bureau zegt dat de fles allang weg had moeten zijn. Ze gaat in. Bad boekje flesje en dan slapen. Ze slaapt eigenlijk gelijk soms 2x even jengelen maar daarna is ze KO. Alleen vroeg wakker is een dingetje.. 
 
Het kan heel goed een fase zijn! Wij hebben het met tijden ook zo. Niets aan te doen! Gewoon meegaan met je kindje. En ja, het is vroeg. Maar waarschijnlijk gaat het snel weer beter!
 
Terug
Bovenaan