Slapen is drama

klinkt misschien gek maar wat kan helpen is om haar net wat eerder naar bed te brengen: dus al om 18.30u dat kan ervoor zorgen dat ze langer slaapt. 
verder wat Lewis zegt: klein flesje melk of water wil er ook nog weleens voor zorgen dat ze weer verder slaapt. Ik zou zo'n pyamapapje persoonlijk niet geven ivm de suikers die erin zitten. Gezien haar leeftijd kun je gewone melk of opvolgmelk geven. 
succes!
 
Tja sorry maar dat hoort er gewoon bij. M'n jongste dochter is nu 2.5 en slaapt rond 19.30 (middagslaapje doet ze niet meer sinds haar 2e verjaardag)
Vervolgens kan ik er tussen 23.00-5.00 zo'n 3x naartoe meestal. Vanaf 5.00 is ze vaak wakker, dan leggen we haar tussenin en slaapt ze met wat geluk nog tot 6.15/6.30. Doorslapen doen we zelden.

Dat je kindje van 19.00-4.00 slaapt vind ik al knap haha. Dat ze wakker worden ergens in de nacht of vroege ochtend is heel normaal. En doorslapen tot 9.00 is natuurlijk bizar, sorry hoor. Het is heel normaal dat kinderen 10-max 12 uur per nacht slapen. Dus 19.00 naar bed is 5.00 wakker ja (10 uur later) Tuurlijk vinden wij dat te vroeg, maar het is echt wel normaal. Sowieso is 6.00/6.30 opstaan een heel gezonde tijd voor kinderen! Go with the flow :)
 
[quote quote=10531221]Als ze wakker is slaapt ze niet meer we laten haar vaak uur huilen en roepen maar dat werkt dan totaal niet.. snachts krijgt ze gewoon nog fles pyjama pap omdat ze daar ontspannen van raakt, ook meestal nog een banaantje voor we na boven gaan. Maakt me niet uit wat het bureau zegt dat de fles allang weg had moeten zijn. Ze gaat in. Bad boekje flesje en dan slapen. Ze slaapt eigenlijk gelijk soms 2x even jengelen maar daarna is ze KO. Alleen vroeg wakker is een dingetje..[/quote]
Het klinkt wel echt als een fase. Gata vanzelf weer over, maar kan wel zwaar zijn ja. 
En van die fles... Wij geven nog een ochtendfles. Wel met gewone melk. Maar 5/6 uur wakker geroepen worden en dan direct ontbijten... Ehh nee dankje! En onze dochter raakt echt overstuur als er niet direct wat melk gedronken kan worden. Wij waren juist weer snel van de avondfles af, maar die ochtendfles....
Ene vrouw op cb trok haar wenkbrauw op (13 mnd was ze toen!) En andere vrouw zei: ohh dan heeft ze dat gewoon nodig. Mijn buurvrouw is met pensioen, maar heeft ook op cb gewerkt en die hoort haar wel boos huilen rond 6 uur als we de fles nog moeten maken. Zij zegt altijd: tot 2 jaar zijn het net puppies, honger is honger en dan moet er nu wat in. Zelfs op het bureau denken ze er dus heel verschillend over. Ik doe lekker wat ze van me vraagt. 
 
 
Terug
Bovenaan