slapen jullie baby's al op hun eigen kamertje?


Hoi,

Jonathan, 6 maand,  slaapt nog steeds bij ons op de kamer, wel in zijn eigen ledikantje, maar toch, hij heeft een paar nachten op zijn eigen kamer geslapen en kreeg toen kinkhoest en toen hebben we hem weer bij ons gezet omdat we hem dan snel konden pakken als hij het benauwd had. Ondertussen is hij al een tijdje weer beter, maar ik vind het zo makkelijk naast me, ik stop zo zonder al te veel moeite de fop in zijn mond 's nachts, maar vraag me af wanneer ik hem dan naar zijn eigen kamer moet doen, het lijkt me onhandig, dan moet ik naar hem toe als hij 's nachts wat heeft, hoe doen jullie dat???

Groetjes Brenda
 
Hoi,
Ons dochtertje slaapt al vanaf dat 1 in haar eigen kamertje en in haar eigen bed. Ten eerste omdat ik dat gewoon een fijn idee vind een eigen plekje voor haar en wij hebben ook alle vrijheid en hoeven niet zachtjes ons bed in en uit te gaan.
Daarbij ook omdat we katten hebben en die dan bij haar zouden kunnen gaan liggen. iN haar kamertje zit een haakje op de deur zodat ze er niet in kunnen.

Toen ze heel erg ziek was ze heeft erg last gehad van een kroepaanval dat duurde een dag of 3 heeft ze ook gewoon in haar bedje geslapen omdat ze dat zo gewent is dat ze bij ons gewoon niet in slaap kon komen.

Nu is ze 20 maanden en heeft van de week toen het zo onweerde voor het eerst bij ons geslapen ze vond het ook doodeng alleen en viel bij ons meteen in slaap. Daarna gewoon zonder problemen weer haar eigen bedje.

Doe vooral wat je gevoel zegt. Niets moet toch als jullie je hierbij prettig voelen prima toch.

Groetjes
 
hallo, onze zoon heeft de eerste drie weken bij ons gelegen in zijn wiegje, maar we merkten toch dat het voor ons maar ook voor hem rustiger was om in zijn eigen kamertje te liggen ( elk zuchtje hoor je en je gaat overal op letten)
Nu heeft het iniedergeval zijn eigen plekje en loop je niet het risico dat hij straks niet meer in zijn eigen kamertje wil slapen. Als hij al weer heel erg   ziek wordt en je vertrouwd het niet, dan kun je altijd nog de babyfoon naast zijn bed zetten.
succes.
 
Hallo,

Wij hebben onze zoon vanaf zijn geboorte op zijn eigen kamer gelegd. In eerste plaats omdat dit ons de beste manier leek om zowel onszelf en ook onze zoon direct hier aan te laten wennen. Wij hebben ook een haakje op de deur gemaakt, omdat wij twee poezen hebben. Zo kunnen we toch de deur op een kier laten staan en kunnen de poezen niet stiekem 's nachts in zijn kamertje komen.
Ons is dit prima bevallen. Omdat zijn kamer naast de onze is en de deur op een kier staat, horen wij het direct als er iets met hem is. Daarnaast hebben wij toch beiden onze eigen kamer. Voor ons is dit de meest rustige oplossing.
Ik denk dat je voor jezelf moet bedenken wat je het meest prettige vindt en waar je jezelf ook goed bij voelt. Vooral niets door andere mensen laten opleggen of teveel naar andere mensen kijken. Daar wordt je alleen maar onzeker van en dit brengt weer veel onrust bij je kindje denk ik.
Groetjes Siem
 
Hoi,
Onze zoon heeft de eerste 4 maand lekker in zijn wiegje bij ons op de kamer geslapen.
Vonden we in het begin praktisch en later gewoon heel gezellig. We sliepen er
alledrie goed om. Werden alleen wakker als hij huilde ofzo.
We hebben hem wel vanaf het begin overdag in zijn ledikantje gelegd om te slapen.
Zodat hij toch ook aan die omgeving kon wennen en daar zonder problemen in slaap
kon komen. Toen hij dus echt niet meer in de wieg paste is hij dan ook zonder problemen overgegaan naar zijn eigen kamertje.
Wij hadden het er moeilijker mee dan hij.... Dat was wel duidelijk.
Je moet gewoon doen wat je gevoel je zegt. En zolang je hem niet aanwent om bij
jullie in bed te slapen is er niets aan de hand. Hij is er dan iig aan gewend om alleen
in bed te liggen.
Geniet lekker van jullie kleintje.
Groetjes en slaap lekker gezellig door met zijn drietjes
Melanie & Quinten
 
Mijn zoontje gaat nu naar een eigen kamertje. Gewoonweg omdat we gaan verhuizen en hij nu pas een kamertje krijgt! Hij is 11 maanden en ik heb het altijd gezellig gevonden.
Hij sliep met 4 maanden de hele nacht door en dat bijna iedere nacht. En hij ging er s'avonds om half9 in en is s'ochtends bijna altijd om 6uur wakker voor zijn papfles en slaapt dan nog tot 8uur! Dus prima. Maar een eigen kamertje vind ik toch ook wel iets hebben.
 
Hallo,

Mijn dochter is na 3 weken naar haar eigen kamer gegaan. Ik had niet echt het vertrouwen dat ze het 's nachts nog zou doen als ik niet oplette en zat bij elk geluidje rechtop. Toen ik erop vertrouwde dat ze zich meldde voor een voeding, hebben we haar verplaatst naar haar eigen kamer. Vanaf die tijd sliep ik veel beter. Eerst hadden we nog een nachtlampje aan zodat ik haar bekkie kon zien maar die is nu 's nachts uit.
Ik kan me wel voorstellen dat als je kindje ziek is, dat je hem/haar dan dicht bij je wilt hebben om hem/haar te kunnen ondersteunen. Misschien is een babyfoon een goede middenweg om wel alvast in een eigen kamer te liggen maar zodat je zelf het vertrouwen hebt dat het goed komt. Succes.
 
Onze zoon heeft ook 4 maand bij ons op de kamer geslapen, dit wordt ook aangeraden om de borstvoeding goed op gang te laten komen en te houden. Ook vond ik het erg gezellig, en we deden  ook niet superzachtjes enz. hij sliep er niks minder om.  Pas na de verhuizing is hij gaan slapen op zijn eigen kamer. Over ong. 7 weken komt bij ons nummer 2, en ook die gaat gezellig weer in de wieg bij ons op de slaapkamer, we zien wel voor hoelang dit keer.
 
Terug
Bovenaan