slapen jullie baby's al op hun eigen kamertje?

Hai, Sarah heeft ongeveer een half jaar bij ons op de kamer geslapen, tot ze uit de wieg gegroeid was en in een ledikantje ging. Ze kreeg borsvoeding en kwam elke nacht minimaal 1 x (tot ze 18 maanden was). En dan is het wel zo makkelijk dat ze naast je ligt. Onze jongste, Gijs, is nu 3 maanden en blijft ook minimaal 6 maanden bij ons maar waarschijnlijk langer, omdat ze dan samen op een kamer moeten, en wanneer dat kan weet ik eigenlijk ook nog   niet.
De overgang van onze slaapkamer naar eigen kamer is heel soepel verlopen, misschien doordat we Sarah al wel haar middagslaapje in het ledikantje in haar eigen kamertje lieten doen. Pas later ging ze daar 's nachts ook liggen.
Groetjes
 
hoi hoi,

mijn kinderen hebben beiden 3 maanden bij ons op de kamer gelegen. Na drie maanden ben ik gestopt met de borstvoeding en vond ik het bij ons slapen niet meer noodzakelijk. Eigenlijk ging dat meteen goed. Misschien dat het geholpen heeft dat ik hen s middags wel al in hun eigen kamer neerlegde. Wanneer ze ziek zijn en ik hen wat meer in de gaten wil houden slapen ze vaak wel weer in het logeerbedje bij ons op de kamer- werkt prima zo.

groetjes steef  
 
mijn dochtertje van 6 weken slaapt bij ons. overdag houd ik meestal de slaapkamerdeur open ( wij hebben maar 1 etage en de slaapkamer grenst aan de woonkamer ) zodat ik haar kan horen. ze slaapt ook lekker door de herrie heen. snachts vind ik het ook erg prettig. ik leg haar even naast me om te voeden. mij lijkt het een naar gevoel dat je baby zo ver weg is, hij of zij heeft zolang in je buik gezeten en is zo dichtbij je geweest. daarom slaapt ze nog lekker een tijdje bij ons op de kamer. ik ga een wieg aanschaffen en dan gaat haar bedje terug naar haar eigen kamertje, zodat ze alvas rustig kan wennen aan die mooie babykamer die nu alleen gebruikt word om haar te badderen.
mijn oudste dochter heeft naast me in bed geslapen tot ze 14 maanden was ongeveer. zij was weer een ander verhaal want ze was een huilbaby en ze sliep alleen goed naast mij. ik heb er best veel moeite mee gehad dat ze niet meer naast me sliep. ik miste haar heel erg. maarja, anders had ik nu allebei mijn kinderen in bed liggen en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.ik had laatst nog eens geprobeerd om haar naast me te laten slapen maar dat wilde ze niet eens meer!
 
hoi,

Sigrid werd  al  anderhalf uur na haar geboorte in haar eigen bedje en kamertje gelegd. Op die manier weet ze oke, dit is mijn plekje. Het is er lekker rustig (we ook niet teveel poespas aan de muur enzo). Bovendien was het op onze kamer ook niet mogelijk om haar bij ons te nemen. Toen Sigrid 2 maanden was zijn we een weekendje weg geweest en sliep ze wel bij ons op de kamer. Zij en wij werden van elkaar wakker. Bij een vakantie in een  twee kamer appartement in Portugal  met 3 maanden hadden we hetzelfde, toen hebben we er gelukkig weinig last van gehad.  
Je moet natuurlijk doen wat je zelf prettig vindt, maar ik denk dat  babytjes het beste zo snel mogelijk  moeten wennen  aan hun eigen kamertje en ledikantje. Op die manier voelen ze zich denk ik ook vertrouwt. Succes met je keuze....  
 
Heel stom misschien, maar wij hebben helemaal nergens 'bewust' voor gekozen ofzo. Jamie slaapt al vanaf dat we thuis gekomen zijn uit het ziekenhuis, op zijn eigen kamer in zijn eigen ledikant.....ZIjn deur op een kier, onze deur op een kier en ik hoor em prima...Hij is nu 15 maanden oud en weet niet beter...wij ookniet trouwens hahahahahahahaha
Wij hebben er dus niet te veel over nagedacht, het ging gewoon zo.....:D

groetjes
Angela, moeder van Jamie (9 april 2004)
 
hoi

mijn zoontje was 2 weken oud toen hij in zijn eigen bedje ging dus al heel snel
maar s' ochtens als hij de fles heeft gehad en hij gaat niet weer slapen dat is verschillend namelijk dan ligt hij even bij ons in bed
en s' avonds gaat hij ook wel is nog met ons mee want dan gaat hij pas om een uur of 10 of 11 slapen en wij liggen altijd al vroeg in ons bed want mijn man moet altijd vroeg eruit dus vandaar en dan gaat dylan met ons mee tot hij bijna in slaap valt en dan gaat hij naar zijn eigen kamer maar hij slaapt soms ook wel al om 8 uur dat is nog heel verschillend hij is nu bijna 12   weken hij heeft nog niet echt een slaap schema

 groeten debby
 
Terug
Bovenaan