Slapen jullie kindjes nog 's middags, en zo ja hoelang?

Hi,

Ik ben nieuw hier, ik heb hier op het zwangerschapsforum gezeten en op het gedeelte van 0-1 jr. Tom word eind febr. 2 jr.

Tom slaapt sinds 4 weken 's nachts erg slecht, rond 3 / 4 uur begint ie te spoken,
jammeren, mama toe, speentje kwijt ( eerder sliep ie gewoon door zonder speentje )
We verschonen hem nu extra nog een keer voordat wij gaan slapen, als we dit niet doen is hij 's morgens kledder nat.. dus dan word ie nog vroeger wakker.

Tom slaapt tussen de middag  3,5 tot  4 uur.. ik dacht misschien is dat op deze leeftijd te veel? Hij slaapt dan ook echt, dus  ik denk zelf dat hij het wel nodig heeft.
(Rond 7 uur gaan we eruit, en tegen 11 uur word hij al erg hangerig en moe, dan nr bed, en tussen half 2 en half 3 word hij dan wakker)

Slapen jullie  kindjes tussen de middag nog, en zo ja hoelang?

Groetjes Nens  

 
wat een weelde geniet er van hoor voor je t weet is het voorbij.
Die van ons was 17 mnd toen ze stopte met middagslaapje.
Heb daar veel commentaar op gehad ooo je bent hartstikke gek dat je t toelaat
gewoon op bed doen die tijd voor je zelf heb je hard nodig dat je er nou al mee stopt en blabla.
Hallo wie stopt er nou met slapen tussen de middag??? ik niet hoor want ik legde
haar wel neer maar ze sliep niet alleen maar krijsen en als ik een uur wachtte dan krijsde ze ook een uur ja wat heeft dan zin.
Mijn zus dr zoontje wordt ook elke middag op bed gelegd hij slaapt niet maaar ligt
wel rustig en stil dan krijgt hij ook de nodige rust maar als t niet meer wil houdt het op
 
Hoi,

Ik heb een mannetje van net 2. Hij slaapt s'middags ook nog ik maak hem om 2 uur wakker. Als het aan hem licht slaapt hij veel langer maar als we dat doen dan slaapt hij s'nachts slechter. Misschien kan je het wat inkorten mijn zoon slaapt van 12.00 tot 14.00 en dan van 19.00 tot 7.00.

De laatste tijd slaapt hij wel onrustiger ik denk dat hij aan het dromen is mischien is het bij jullie ook het geval en is het een fase.

Succes
 
Mijn dochtertje is 2jr en 4mndn oud.Zij wordt sochtends om een uur of 7 wakker. Smiddags leg ik haar om 12u op bed en meestal is ze rond 14u wakker. Mocht ze langer doorslapen, laat ik het nooit later worden dan 14.30. Zelf merk ik wel dat, dat veel invloed maakt op het avond slapen. Om 19u ligt ze na het douchen weer op bed.

Nou merk ik wel dat ze smiddags niet altijd meer wil slapen, ze mag dan ook in bed spelen. Ze komt er ook niet uit dus heeft toch nog enigzins "rust". Na een uur of anderhalf haal ik haar er dan uit.
 
Mijn dochter wordt in maart   2, maar die slaapt nog volop tussen de middag. Meestal 2 uur. savonds gaat ze rond 7/ half 8 naar bed en dat gaat prima.
Mijn oudste sliep rond deze leeftijd ook smiddag s wel een uur of 3-4. Maar savonds ging hij tussen half8-8 weer net zo lekker naar bed. Nu is hij 3,5 jaar en slaapt nog 2 keer per week smiddags. Maar die maak ik wel w3akker na een uur, anders heb je hem tot een uur of 9 te spoken.
 
Hoi,
onze zoon is 2 jaar en 8 maanden.
Hij slaapt 's middags 4-6 kwartier en gaat dan om 19 uur weer slapen tot 7-8 uur 's ochtends.

Ik probeer dat middagdutje er zolang mogelijk in te houden. Ikzelf was 4 (!) toen ik stopte met het middagdutje, simpelweg omdat ik naar school moest!
 
Hoi!

Dayden is bijna 3 en slaapt tegenwoordig ook niet meer s'middags, iig niet als hij thuis is. Hij wilde op een gegeven moment s'avonds niet meer slapen, omdat hij natuurlijk s'middags al had geslapen en daardoor s'avonds zo wakker als wat  was  Wat een drama was dat zeg!! Heb avonden met hem opgezeten, soms wel tot 23.30 uur!

Nu ik het middagslaapje heb afgeschaft, is hij s'avonds om half 7 / 7 uur helemaal gebroken en gaat hij zonder tegensputteren lekker slapen

Op het kdv slaapt hij nog wel een klein uurtje tussen de middag, maar daar heeft hij het wel nodig. Daar is Dayden veel intensiever bezig met  de andere kindertjes (spelen, ravotten enz.)

Maar ook dan gaat hij s'avonds op tijd naar bed!

Groetjes Leontine, mama van Dayden!
 
hoi
mijn dochter slaapt vanaf haar 2 niet meer smiddags we hebben het nog wel geprobeerd maar dan lag ze een uur te gillen in har bed en als je dan net bevallen bent is dat niet zo fijn.dus slaapje eraf gehaald en als ze echt moe was viel ze op de bank gewoon in slaap,ze is nu 3jr en 3mnd en dat gebeurt nu nog weleens dat ze ineens slaapt,en savonds gaat het dan ook gewoon goed 19.00 naar bed en heel af en toe ligt ze dan nog te kletsen maar geen last van dus.je kan het toch niet dwingen hoor om te blijven slapen..gr wendy
 
Terug
Bovenaan