Slapen jullie kindjes nog 's middags, en zo ja hoelang?

hallo ik wou wel even een berichtje achterlaten wij hebben een zoontje van net 3 slaapt ook nog smiddags soms nog wel 2 uur het is heel verschillend soms ook maar een uurtje

ik dacht ook van nu nog maar hij zal het wel nodig hebben gaat ook gewoon op tijd naar bed savonds rond de klok van 7 uur soms loopt het uit tot half 8
heel soms al we weg gaan dan slaapt hij niet tussen de middag en dan gaat het de ene keer heel goed met zijn   verjaardag bv van smorgens 7 tot savonds 7 heel lief gweest terwijl het echt heel druk was gek he

soms als hij naar psz geweest is en niet heeft geslapen dan kan het wel eens erg moeilijk worden rond de tijd van het eten maar dan gaat hij er gewoon eerder in de laatste tijd is hij ook snachts aan het dromen en word die huilend wakker maar gaat dan wel gewoon weer slapen!!
 
Onze dochter is net 2 en ze slaapt elke dag na de lunch zo'n 3 uur. Ik laat haar het liefst net zolang slapen tot ze uit zichzelf wakker wordt, want als ik haar wakker moet maken, is ze niet te genieten.  Dan wordt ze langzaam wakker. 's Nachts slaapt ze van half 8 tot half 8, ongeacht de lengte van haar middagdutje. De klok rond, dus.
 
Hallo, ik ben ook nieuw hier, Marciano word 7 maart 2 vandaar dat is alvast hier zit. Marciano slaapt in de middagen eigenlijk niet meer, hij heeft t nog wel nodig denk ik want rond 3/4u wordt tie beetje vervelend, maar hij wilt gewoon de middagen niet slapen, heel af en toe. Hij gaat om 18.45u naar bed en wordt dan wel 1x in de nacht huilend wakker (niet elke dag) of hij is 1 uur achterelkaar wakker, daarna slaapt hij weer tot ongeveer 8 of 9 u. Hij gaat als het goed is over 2 weken naar de peuterspeelzaal dus dan zal weer alles anders worden qua ritme, denk ik.
 
Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden. Wij zijn het middagslaapje aan het afbouwen omdat hij 's nachts aan het klieren is. Hij houdt het niet altijd goed vol natuurlijk omdat hij 's nachts wakker is, dus hij gaat nu 1 a 2 keer in de week 's middags op bed maar ik maak hem na maximaal anderhalf uur wakker. Toch is hij 's nachts nog wel 1 a 2 keer wakker als hij 's middags niet heeft geslapen. Het enige verschil is dat hij sneller in slaap valt 's avonds als hij niet op bed geweest is 's middags. Als hij wel heeft geslapen is hij tot 21 uur wel wakker. Als hij wakker wordt 's nachts gaat hij heel hard schreeuwen en gooit z'n knuffels uit bed zodat ik moet komen om ze weer terug te geven. Nog even doorzetten en dan kan hij het de hele dag wel volhouden. Het is gewoon per kind verschillend hoe lang ze een middagdutje nodig hebben. Onze oudste slaap altijd al goed en is sporadisch wakker 's nachts. Bij hem werden de middagdutjes ook minder rond de twee jaar en 4 a 6 maanden. Hij sliep dan niet en lag te kletsen of hij sliep wel en lag dan 's avonds lang te kletsen
 
Hoi Nens,
Onze jongste is in november 2 jr geworden en slaapt bijna elke dag van half 12 tot half 3. Ze gaat sinds januari op dinsdagmiddag naar de psv, dus dan kan ze niet naar bed. Op woensdag en vrijdag is mijn oudste om 12.15u pas vrij, dus dan slaapt ze pas rond kwart voor 1 en dan meestal tot 15.15u.
Mijn oudste sliep tot haar 3e ongeveer ook iets van 3,5 uur 's middags.
Groetjes Judith
 
Mijn dochter is nu net 2 en slaapt elke middag nog, zo'n uurjte of 2. Mijn zoontje die nu 3,5 jaar is sliep rond die tijd meer; ik denk wel 3 tot 4 uur. Ook nu nog slaapt hij 2 keer per week, een uurtje of 2.
 
hallo,

mijn zoontje is net 2 jaar en slaapt al enkele maanden niet meer smiddags

op het beginnen dwong ik hem te gaan slapen omdat ik dacht dat het wel goed is als kinderen wat rusten.En voor jezelf is t ook wel fijn :)
maar dan slaapt die savonds pas rond  23.00 uur en wordt snachts wakker.Is niet erg fijn

hij slaapt nu rond 19.30 en staat soms pas om half 10 op heerlijk nu kan k eindelijk weer is uitslapen. Als je kindje veel wakker wordt snachts zou k toch proberen om hem smiddags niet op bed te leggen dan slapen ze snachts veel dieper en langer door
 
Dochter van dec 3 geworden, slaapt nog iedere middag ±2uur.
Het gebeurd nu wel eens dat ze niet gaat slapen smiddags maar dan is ze een paar dagen niet te genieten, chagerijnig door te weinig slaap.

Maar ik heb gelukkig 2 kinderen die super goed en veel slapen, zowel overdag als snachts
 
Terug
Bovenaan