slapen jullie ook zo rot?

laatste 2 weken is slapen echt een drama. kom moeilijk in slaap heb het in bed veel benauwd(ons kindje zit nog erg hoog en wil nog niet zakken).   word gek van dat rare geslaap. soms heb ik ineens weer een nacht dat het heel goed ga en ik slaap als een bom maar word dan met een zeer hoofd wakker.. sorry hoor ben het echt al spuugzat. nog meerdere van jullie? groetjes Lotte 33 wk en 5 dgn

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik slaap ook niet echt best, net wat je zegt, de ene nacht gaat het prima en de andere nacht is het waardeloos. Ik kan me amper omdraaien en ik heb dan zo weinig lucht, ik wil ook wel weer eens gewoon slapen, maar ja, nog even wachten.

Ha meiden,

ja ik slaap de ene nacht heel rot en de volgende heel goed. Maar de rotte nachten dan gaat het meestal als volgt.....van de ene op de andere zij. Dan weer naar de wc. dan weer draaien, dan slaapt mijn arm of mijn been. Dan maar weer eens plassen en weer terug naar bed. Draai draai draai.....en dan ben ik de volgende morgen compleet versleten. Ja heeeel herkenbaar die rottige nachten.

Ik wens jullie een goede nachtrust hihi.

Peet

Heftig he, dat slechte slapen. Bij onze oudste twee had ik dat ook heel erg, lag ik uren wakker, als ik naar de wc gegaan was, maar dat valt me nu wel mee. HEt in slaap komen is wel lastig. Ik merk zelf dat ik beter slaap als ik 's avonds heel rustig aan gedaan heb. Maar ja, er moet nog zoveel gedaan worden dat niet kan als de kids erbij zijn.

Ik heb precies hetzelfde als Petraatjuh, ik word er echt gek van! Het is nu al een week of vier. Ik heb al van alles geprobeerd kussen tussen mijn benen en in mijn rug, niets helpt. Als ik dan eindelijk 'lekker' lig begint de kleine vaak flink in mijn zij te trappen en dan heb ik het idee dat het voor de kleine weer niet prettig is en ga ik maar weer draaien. De wc was tot voor kort 5 keer per nacht. Dat is nu gelukkig afgezakt naar 3 keer per nacht. Ik drink nu maar minder 's avonds.
Maar het ergste zijn toch wel mijn slapende benen en armen/ handen. Mijn benen zijn een stuk zwaarder geworden en als ik een uurtje op mijn zij heb gelegen staan de rode striemen in mijn onderste been en moet ik gewoon draaien. Op mijn rug lukt ook niet meer, dan is mijn buik te zwaar. En ik hoorde dat de bloeddoorstroming van de placenta dan vermindert en dat wil ik ook niet.
Ik ben zo blij als ik straks weer op mijn buik kan slapen! Mijn favoriete houding! Gelukkig kan ik wel uitslapen en daar maak ik zo lang het nog kan dan maar gebruik van!
Groetjes, Bolle (34.1 weken)

Och, dat buikslapen, wat mis ik dat. Ik moet nu ook van zij naar zij, want voor mijn rug is ook mijn buik te zwaar, krijg dan amper adem. Maar als ik een poos op één zij heb gelegen kan ik haast niet meer naar de andere draaien, zo zeer doet mijn bekken dan. Dan lijkt het wel of ik helemaal doorgezakt ben, snap je wat ik bedoel ? Ik kan het niet anders omschrijven, maar ik heb dan het gevoel dat alles eerst weer in model moet komen. Pfff, ik zal blij zijn als ik weer normaal kan slapen, maar ja, dat duurt nog wel even, ook als de kleine er straks is.

ik hoorde juist dat op je rechterzij liggen de toevoer naar de placenta vermindert nou ja als ik zo ga liggen lekker tegen mijn mannetje aan zover het kan dat trapt er hier eentje net zolang tot ik draai haha linkerzij en rug ligt het beste dus, maar die pijn aan heupen bij draaaien pff heb ik ook en slapende lichaamsdelen ja!
Ik slaap met een kussen onder of tussen benen en bij mijn helpt dat wel een beetje!
nog 6 weken (of 8....) en dan weer normaal liggen in ieder geval slapen is nog maar afwachten he? haha

liefs daantje

Wat kan dat slapen toch beroerd zijn... Lig ik op mijn rug, dan wordt ik zo duizelig omdat de bloedtoevoer wordt afgekneld, rechterzij  is minder te zijn voor de placenta en linkerzij levert vooral veel maagzuur op.    

Nog een aantal weekjes en dan kunnen we (als de stuwing weg is) weer heerlijk op de buik slapen, zonder maagzuur

Kruip zo lekker onder de dekens met Maalox en een pittenzak... hopelijk wil de slaap snel komen. Kan wel wat gebruiken!

Terug
Bovenaan