Slapen met 10 maanden

Onze dochter had ook moeite met slapen en sinds wij de wakkertijden van dat boek aanhouden gaat het een stuk beter! Ze gaat nu dus eigenlijk eerder slapen op de dag en slaapt hierdoor langer. Ze is bijna 11 maanden en wij doen nu ook (ongeveer) 2,3,4 uur wakker. Ze wordt om 7 uur wakker, rond half 10 naar bed tot 11. En dan rond 2 uur weer 1,5 uur slapen. En dan om 19.00 uur naar bed. Ik merkte dat het moeilijk is te zien waneer ze moe is. daardoor raakt ze misschien overneem en slaapt ze slechter. 

Ik heb even een schemaatje voor mezelf opgeschreven en dan kom je inderdaad bij 2-3-4 uit. We gaan het morgen gelijk proberen. Aangezien het ochtenddutje nooit een probleem is ben ik benieuwd hoe ze er op gaat reageren als ze nu dan iets eerder naar bed gaat en vervolgens ook wat korter. Bedankt voor alle fijne tips. 

Mijn dochtertje is ruim 9 maanden en ik maak haar ook na 1,5 wakker in de ochtend.
Ze krijgt hier wel fruit voor haar ochtendslaapje. Als ik het erna doe, zit het weer zo dicht op de lunch. Dus 9.15/9.30 fruit, daarna lekker naar bed.

Terug
Bovenaan