Slapen met airco aan

Ons dochter is 3 maanden, en aangezien het buiten nog onwijs warm is en dus niet afkoelt dmv de ramen nemen we haar weer bij ons op de kamer voor 3 nachtjes. Haar eigen kamer is te warm.<br /><br />De airco heeft het nu afgekoelt naar 24 graden, maar omdat het zo snel weer warm word willen we slapen met de airco aan mits dit lukt qua geluid. De airco staat aan mijn man zijn kant en zij ligt in een wiegje naast mij. Het wiegje is lager dan het bed dus ze zit wel verschuilt achter het bed. Mag je dan slapen met de airco aan?<br /><br />

Was ook de bedoeling, maar we slapen op zolder met ramen aan beide kanten dus vooral sochtends is het binnen no-time weer onwijs warm

Vorig jaar kreeg ik als advies van de kraamhulp dat een airco gevaarlijker is, dan een ventilator. Dus wij gebruiken een ventilator maar dan eentje die alleen op ons gericht is. Maar als je toch twijfelt kan je het beste aan de ggd vragen of huisarts.

Aykiz weet je ook waarom die gevaarlijk is? En het gaat om aan komende avond, kan helaas niemand bellen daarvoor haha?

Airco wordt afgeraden omdat het daarmee veel kouder wordt als een ventilator. Maar als je de airco niet te koud zet en je baby niet op je baby gericht is, zou ik het gewoon proberen. Komt je baby nog voor een nachtvoeding? Dan kun je meteen checken of het niet te koud is. En anders even een wekker ofzo zetten in de nacht om te controleren.

[quote quote=10571438]Aykiz weet je ook waarom die gevaarlijk is? En het gaat om aan komende avond, kan helaas niemand bellen daarvoor haha?[/quote]Jij stelde een vraag en je krijgt ook je antwoord, dat vertelde mijn kraamhulp maar snap niet waarom je zo bot reageert. Ik zij ook dat je als alternatief een ventilator kon gebruiken ipv een airco. Dan kan je morgen ochtend om 08:00 bellen toch? ?

Terug
Bovenaan