slapen met kussen

Hallo dames.

Mijn dochter wordt in okt 17 maand.
En ze heeft een dekbed in bed waar ze onder (kan) gaan slapen alleen madam gebruikt het als hoofd kussen elke keer als we haar in bed vinden ligt ze er met de hoofd op te slapen.Nu hebben we gisteren avond twee van die kleine kussen onder de molton gedaan tegen elkaar aan zodat het matrasje bedekt is met een kussen van die dora`s kussen waren dit,Nu werd ze vanmorgen wakker en toen kwam ik op haar kamer en lag ze netjes met haar hoofd op het kussen en netjes onder het dekbed.
Maar nu zit ik op internet te kijken en ook al een keer eerder hier bij dit forum, en er staat dus dat zij daar eigelijk nog iets te jong voor is.
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Willy

Hoi Willy,

Ik vroeg me ook al af wanneer ze met een hoofdkussen 'mogen' slapen. En wat voor eentje dan?
Ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen.

Groetjes,
Dory

Hey!! Leah slaapt al heel lang op een kussen(tje), dat gaat helemaal goed. Ik denk dat ze er al een jaar op slaapt. Toch net eventjes wat meer ondersteuning voor het hoofdje. Je kunt van die platte kinderkussens kopen, kleiner formaat dan een normaal kussen.

Ik weet niet vanaf wanneer ze op een kussen "mogen" slapen. Tijn is nu 3 maar heeft nog altijd geen kussen, hij vraagt er ook niet om trouwens.
Als ik een kussen zou gebruiken, dan zou ik op zoek gaan naar een heel plat kinderkussen.

Groetjes Danielle

hoi,
hier slaapt Lars ook nog niet op een kussen.
maar hij ligt wel iedere keer op zijn dekbed ik heb hier nog een kinderkussen van Melanie en die gaat nu naar hem.
deze kussens zijn kleiner en platter als een normaal kussen.

ik denk altijd maar zo er zijn richtlijnen maar, alle kinderen zijn anders en de 1 is er sneller aan toe dan de ander.

Gr Lique

Onze zoon van drie slaapt ook sinds een half jaar op een kinderkussen. Wij hebben hem bij Ikea gekocht... het is inderdaad kleiner en veeel platter dan een gewoon kussen.
Groetjes, Noor

Hoi, bij prenetal verkopen ze hoofdkussentjes die zijn een heel stuk platter als een gewoon kussen, misschien is dit een optie?
Wie weet hebben ze bij de hema of ikea ook wel zoiets, toch vaker goedkoper als de prenetal,

succes ermee,
Liefs Marina

Bij de Ikea hebben ze leuke kleine hoofdkussens voor onze kleintjes! thomas en Nina slapen er allebei ook op. Zijn lekker goedkoop, dus na een kotsbui neem je zonder schuldgevoel de volgende keer een nieuwe mee, hahaha! Enige nadeel is de maat... Passen geen normale slopen om op een normale wijze.... (Uiteraard wel alle ikea dekbedden sets...)

Liefs, marieke

Terug
Bovenaan