slapen met kussen

Emma is met kussen gaan slapen toen ze twee jaar was. Zij slaapt met een prinsessenkussentje, best dik, maar vaak ligt ze er ook naast.
Zolang Renske er niet om vraagt krijgt ze geen kussen.

Ik heb net nog even gekeken op www.veiligheid.nl van consument en veiligheid. En daar raden ze aan om geen kussen in een ledikant te gebruiken. In een groot bed mag dat wel. Ik neem aan dat dat aan de leeftijd ligt.

a ligt ook nog niet onder een kussen.
ben dit voorlopig ook nog niet van plan ook.
wel ligt ze onder een dekbedje.
(meer niet dan wel, want ze slaat hem meestal af hahaha)
dekbedje wordt ook afgeraden onder de 2 jaar ivm verstikkingsgevaar. maar kussen wordt zo vroeg afgeraden, vanwege de ruggengraat enz.
ik denk dat ik er pas mee ga beginnen als ze 2 jaar is. misschien dat ik zelfs nog langer wacht.

liefs, do

Dit vroeg ik mij laatst ook af, omdat onze kleine man ook altijd zijn dekbed dubbel slaat en daar met zijn hoofd op gaat liggen.
Dus in principe is dit dan toch hetzelfde als een kussen als het om de ruggengraat gaat?

inprinciepe is dat dan het zelfde ja :D
maar denk je dat als hij een kussen heeft, hij dan niet meer op zn deken gaat liggen?
heel veel kinderen doen dit.
zelf vind ik nathalia ook altijd in de raarste posities hahahaha
persoonlijk denk ik niet dat dit met een kussen te maken heeft.
zelf heb ik ook een kussen, en eerlijk is eerlijk;
ook ik slaap op mn deken hahahaha
(puntje van mn deken)

liefs, do

Hier nog geen kussen in het ledikant.
Lotte slaapt altijd boven op de dekens, dus nu in een dikke winterslaapzak met mouwen.

Ik heb geen idee meer wanneer onze jongens hier een kussen kregen, in ieder geval niet in het ledikant. Volgens mij toen ze in een juniorbed gingen.

Succes ermee !
Sophie

Terug
Bovenaan