Slapen op aankleedkussen

<p>Ik weet heel goed wat veilig slapen is ik vraag ook alsjeblieft niet om commentaar! toen ons zoontje net was geboren wilde hij echt niet in zijn bedje; logisch natuurlijk. Als nieuwe moeder kreeg ik het advies van het consultatiebureau, een vrouw met 20 jaar ervaring om een Aankleedkussen tussen ons in te leggen en hem daar op te laten slapen! Dat heeft lang gewerkt maar naarmate hij ouder werd ging hij naar een wieg. Nu is hij 7 maanden en zitten we al een hele lange tijd in een tijd van niet willen slapen, en vooral niet bed. Nou ging ik vandaag eens voor het proberen het aankleedkussen in zijn bedje leggen en jahoor.. hij ging slapen. Ik lees veel, ook heb ik afgelopen maanden gelezen dat voor het ventileren een Aankleedkussen niet goed is. Dit in verband met het plastic, dus nu vind ik het lastig, omdat ik dat snap, maar ook niet kan begrijpen dat zo een ervaren vrouw mij dit ooit heeft aangeraden toen hij net geboren was. zijn er mensen die hierin hun visie met mij willen delen? Ik zorg voor het moment dat de kamer goed gekoeld is, op onze slaapkamer staat namelijk airco die doorstroomt naar zijn kamer, zo blijft het lekker koel. Dubbel vind ik het wel een beetje. </p>

Ik denk dat het meer in het begin was. Dan draaien en bewegen pasgeboren kindjes niet. Er bestaan ook nestjes van sleepyhead, volgens mij best prijzig. Maar zijn in verschillende maten te verkrijgen. Volgens nederlandse veilig slapen volgens mij niet veilig maar veel mensen gebruiken het.. misschien dat een optie?

Ik zit te denken: zou het kunnen dat hij het een beetje te koud heeft? De warmte die zo'n synthetisch kussen afgeeft is dan natuurlijk extra lekker. Misschien is het een idee om zijn bedje voor te verwarmen en een slaapzak te gebruiken?

O zo herkenbaar die van ons op een voedingkussen met een laken er om heen . Ik laat het maar tot dat die er uit groeit als die in me bed slaap geen commentaar aub ligt die gewoon op matras hij kan het wel we doen nu overdag slapen zonder voedingkussen en zo afbouwen en oefenen komt van zelf maak je niet druk 

Hij slaapt in principe in een slaapzak met een dekentje, het is bij ons boven helaas altijd mega warm dus daarom koelen we eigenlijk. Hij ligt nu al een poosje boven op het aankleedkussen te slapen met camera zicht erop, als ik dit zonder doe dan is het na een half uur alleen maar huilen en word er niet meer geslapen! Ik kan het wel proberen eens met een extra laagje kleding ☺️

Hier heeft hij ook vaak genoeg op het voedingskussen tussen ons in geslapen, maar ook alleen als newborn.
Heeft hij misschien meer behoefte aan geborgenheid? Dat komt bij mij op, omdat een aankleedkussen iets opstaande tandjes heeft. 
Ik hang vaak een hydrofiele doek over de zijkant van het ledikant, daar slaapt hij vaak beter van (vooral na een drukke dag). 
En tijdje geleden kreeg hij een nieuwe slaapzak, toen ging hij ook beter slapen, maar dit is vast niet de 1e slaapzak die hij heeft in 7 maanden. 
Heel veel succes! Jullie hebben het al lange tijd niet makkelijk! 

Dat over de geborgenheid kwam ook al in mij op inderdaad! ☺️
dankjewel voor je berichtje, ik heb inderdaad heel veel ellendige berichten al geplaatst ?

Hoi hoi, toen mijn kleine pas geboren was sliep zij in een babynestje eerst naast mij in bed en nu ligt het babynestje in haar wiegje en zodra ze over gaat op een ledikant zal ik het babynestje ook hierin liggen zij slaapt hierdoor ook veel beter! En een babynestje hoeft helemaal niet duur te kosten en als ze wat groter worden kan je hem aan de onderkant openmaken en sleepyhead heeft ze ook voor peuters deze zijn wel wat duurder maar als jou kleine er baat bij heeft zal je de kosten er wel uithalen door de jaren heen ! Succes 

Terug
Bovenaan