Slapen op aankleedkussen

Mijn dochter slaapt geregeld gewoon bij mij in bed. Ja op de ‘veilige’ manier en met een co-sleeper ernaast, zodat ze niet uit bed kan vallen. Op deze manier slapen we allemaal heerlijk, anders is het vaak drama ‘s nachts. Doen waar jullie je goed bij voelen en daarbij zorgen dat je het zo veilig mogelijk maakt. Ik denk ook dat het aankleedkussen als veilig wordt gezien voor een newborn in de eerste weken, omdat die nergens heen gaan, vervolgens wordt het wat ‘gevaarlijker’ omdat baby’s draaien. De baby nestjes worden helemaal niet zo veilig beschouwd, omdat het een soort kussen is, maar het is denk ik ook per kind verschillend hoe of wat. Kijk naar jouw kind, naar jullie situatie. 

Er schieten me ineens nog 2 (ongevraagde) adviezen te binnen die, bij mij niet maar wel bij vriendinnen hielpen en die ik dus van hen kreeg. Misschien heb je ze al eerder gehoord en geprobeerd, het kan iig geen kwaad. 
Bij de eerste sliep zoontje ineens goed door toen het ledikant op een andere plek in de kamer stond. Bij de ander toen het bedje schuin in de hoek stond, dus aan beide kanten ongeveer even veel ruimte vrij. 

Een babynestje is net zo onveilig als een aankleedkussen. Je kindje kan met het gezicht tegen de zachte rand komen te liggen en ademt dan steeds dezelfde lucht in waardoor de zuurstof in die lucht steeds verder afneemt. 

Terug
Bovenaan