Slapen op buik

<p>Hoi hoi! </p><p>Wat vinden jullie? </p><p>Mn dochtertje is 7,5 week oud. Ze heeft verborgen reflux wat op dit moment erg is, haar slokdarm is al zo geïrriteerd dat in wat voor houding je haar neemt alles zeer doet, gewoon niet slapen! Heel de dag niet. Als ze slaapt is het alleen in de nacht het liefst op mn borst en is het alsnog rommelig, dus ze is oververmoeid, heeeel prikkelbaar en schrikt van alles en ze kan eigenlijk alleen nog maar huilen. </p><p>Nu mn vraag: ze wilt op haar buik slapen, dit heeft ze vannacht dus zelf gedaan. Ze slaapt altijd al een heeel klein beetje op haar zij, op haar rug wilt ze dus ook niet van alles al geprobeerd. Op haar zij sliep ze als een roosje voordat dit allemaal begon. Nu is ze dus zelf naar haar buik gedraaid en wat sliep ze lekker! Ik lag naast haar dus ik hoor alles van der, ze kan zelf haar hoofd heel goed optillen en dit houdt ze echt al heel lang vol en dit kon ze ook al toen ze 2 weken oud was. Ik laat haar sowieso niet op haar buik slapen als ik er niet bij ben. </p><p> </p>

Mijn dochter sliep met 6 weken al op de buik. Sliep meteen hele nachten door. Officieel mag het niet.. maar als het werkt.. ;)

Wat vervelend zeg voor jullie, ze zal inderdaad heel moe en gefrustreerd zijn. Mijn dochter is ook een buik slaper, overdag sliep ze altijd op der buik. Ik had haar eerst in de wandelwagen bak gelegd en kon ik zien hoe ze zich gedroeg en ging heel goed. In de nachten lag ze ingebakerd dus dan lag ze wel gewoon op der rug. Veel succes. 

Als ze haar hoofdje zelf goed kan draaien kun je haar op de buik laten slapen. Als ze dan wel goed slaapt, gewoon laten gaan. Mijn dochter heeft tot een week of 11 ook vaak op haar buik geslapen overdag omdat ze anders niet wilde slapen. Nou liever dat dan de hele dag een huilbaby omdat ze zo moe is. 

Ik zou 't eens een paar keer proberen. Onze zoon heeft ook verborgen reflux en op een gegeven moment probeer je echt alles om ervoor te zorgen dat ze lekker slapen. Misschien kun je zo'n speciaal matrasje proberen? Is toch weer wat veiliger  Al denk ik dat wanneer jij er pal naast ligt, ze zelf op d'r buik draait en haar hoofd goed kan optillen, het vast goed gaat.
Onze osteopaat zei dat kleintjes met reflux altijd heel sterk zijn/worden door het strekken. Een onbedoeld positief bijeffect zeg maar.. 

Wat vervelend voor je dochtertje! Ik zou het wel aandurven hoor op de buik!
Mijn mannetje is nu 5 dagen oud en slaapt ook alleen op zn zij in bed, op zn rug zo veel buikkrampjes. Offcieel mag het niet, zegt de kraamzorg ook maar slapen vind ze ook belangrijk, dus vind ze het stiekem toch goed ?
Overdag ligt ie ook super veel op zn buikje, in de box of bij ons. Vind ie gewoon lekkerder!

Lekker op de buik laten slapen!! Slapen is erg belangrijk voor de ontwikkeling van je kleintje, dus als ze op de buik goed slaapt.... 

Terug
Bovenaan