Slapen op buik

Bedankt voor al jullie reacties! :)
dan laat ik haar lekker op haar buik slapen, ik heb er net ook nog even staan observeren toen ik zelf wakker werd en zij nog sliep, ze draaide tot 2 keer aan toe haar hoofdje en ook haar armpjes en beentjes in andere positie en zo sliep ze nog even door, zal haar goed doen even goed slapen. Als ze op haar buik ligt spuugt ze ook niet en hoor ik de voeding ook niet omhoog lopen, had op internet gelezen dat reflux baby’s dat fijn vinden, omdat hun maag dan in zo een positie ligt dat het moeilijk is dat de voeding omhoog loopt in de slokdarm. 

Onze zoon heeft ook de voorkeur voor het slapen op zn buik. Wij hebben toen een aerosleep matras aangeschaft wat ons een rustgevend gevoel gaf. Zo kan hij toch ademen mocht hij met zn neus in het matrasje komen.

Uiteindelijk is goed slapen het belangrijkste, dus volg daarin je gevoel. 

En aerosleep matrasjes bieden geen extra veiligheid. ( zie ook site van de Consumentenbond) Het is vooral een goed verkooppraatje! 

Doen wat goed voelt en wat goed gaat! Bij ons hielp het om het hoofdeinde van het bedje iets te verhogen (dikke boeken onder de pootjes). Lag dan wel op z’n rug maar voeding komt iets moeilijker terug. Staat nu eigenlijk standaard verhoogt, ook handig met verkoudheidjes ;-)

Hoi Allemaal, 
is het oké als ik via deze weg ook een vraag stel?
onze dochter heeft ook een verborgen reflux en heeft hier ook last van, gelukkig (nog) niet ik hele erge maten. Ze overstrekt wel, en kan heel zuur kijken letterlijk en figuurlijk. In de nacht maakt zij vaak hele erge geluiden, persen, kreunen en keel schrapen. Overdag laten wij haar altijd op haar buik slapen. Zij kon toen ze nog geen 2 weken was haar hoofd goed optillen, nu is zij 7 weken en kan hij dit al veel beter. Zij kan al op haar buik liggend goed haar hoofdje draaien, op tillen zo redelijk lang zo houden. 
Zij slaapt hier door overdag 3/4 uur achter elkaar. 
Dat het buik liggen wordt afgeraden, is dat voor babys die niet hun hoofd kan opptillen? Of omdat er bepaalde zenuwen worden afgeklemd ofzo? 
 Weet iemand hier een antwoord op? 

Alvast bedankt! 

Terug
Bovenaan