<p>Onze zoon gaat sinds deze week naar een (heel fijn!) kinderdagverblijf. Hij moet even wennen, maar doet het prima en is nog steeds vrolijk (zijn we natuurlijk erg blij mee).</p><p>Nu is het alleen zo dat hij thuis altijd op zijn buik slaapt. Is heel wat 'strijd' aan vooraf gegaan in het begin, maar wij hebben anderhalve maand geleden ofzo besloten het gewoon te accepteren en hem op zijn buik te laten slapen - sindsdien gaat het slapen veeeel beter 's nachts en overdag ook (al is hij niet de allerbeste uren achter elkaar slaper overdag). Op het kinderdagverblijf willen ze dit echter niet doen, wat ik me ook kan voorstellen gezien de risico's etc! Alleen slaapt onze zoon dus helemaal niet op zijn rug. Hij blijft gewoon wakker en uit zijn ogen kijken, en als je hem inbakert gewoon net zo lang wurmen tot hij los is - in ieder geval gewoon echt niet slapen. Hij is deze week twee keer geweest, allebei de dagen heeft hij overdag dus helemaal niet geslapen (zeggen de leidsters ook). Hij is dan natuurlijk heel onrustig thuis en slaapt direct als ik hem dan thuis in bed leg, maar de nacht is vervolgens onrustig (ik weet niet waar dat dan door komt?).</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe kan ik hem leren(?) toch te slapen op zijn rug? Of is dit een fase waar we even doorheen moeten en went hij er vanzelf aan daar wél op zijn rug te slapen? Alle tips zijn welkom!</p>