slapen op je buik

Hoi allemaal,

hier ff een vraagje: Ik heb een klein vervelend probleempje ben nu 7 weken zwanger en slaap altijd op mijn buik (anders kan ik niet slapen) nu kan ik al 1,5 week heel slecht slapen want ik wordt erg misselijk als ik op mijn buik ga liggen en wil gaan slapen. Wie herken dit en wie heeft er tips want als ik op mijn zij ga liggen voelt mijn buik ook heel raar.

kompas

Echt tips kan ik je niet geven , maar slapen op je buik word afgeraden tijdens je zwangerschap omdat daardoor belangrijke aders afgeknepen kunnen worden.
Denk dat het gewoon een kwestie word van wennen om een andere houding aan te gaan nemen. Als je buik groeit word het er ook niet makkelijker op om nog op je buik te slapen .
Sterkte.

Groet Xanthe

Hallo,

Ik ben vandaag 17 weken zwanger en ik slaap nog steeds op mijn buik.
Ik merk nu wel dat het wat onprettiger wordt en dat ik "vanzelf" op mijn zij ga liggen.

Ik heb dit 3 wkn geleden nog met de VK besproken en zij vertelde me dat het helemaal geen kwaad kan om op de buik te slapen, de baby zit goed beschermd in de baarmoeder. Zij vertelde dat mijn lichaam vanzelf het signaal geeft als het niet meer zo prettig is, nou ik denk dat dit moment nu pas in aangebroken.

Als ik straks meer ga groeien wil ik een voedingskussen kopen. Het schijnt dat die ook erg prettig zijn om mee te slapen. En na de bevalling komt het van pas met het voeden van de baby.

Ook is was 's nachts misselijk. Ik heb de eerste weken altijd jus d'orange naast mijn bed gehad en als ik dan wakker werd nam ik een slokje, dit werkte voor mij prima.
Ook had ik een liga liggen en hier at ik soms van.
Het is het proberen waard, toch?

Succes.

Groetjes Marieke

Hoi,
Ik ken het helemaal, slaap ook graag op mijn buik, maar dat ligt nu gewoon even niet prettig. Ik heb een heel zacht kussen, waar ik nu tegenaan ga liggen. Dat geeft een beetje hetzelfde gevoel als op je buik liggen. Het lijkt wel alsof ik weer met een knuffelbeer slaap, maar dat is dan maar zo. Er zijn ook speciale kussens te koop, volgens mij zijn dat idd voedingskussens. Ik dacht van het merk Doomoo, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet dat ze bij babyandmore.nl verkocht worden.
Patricia

hoi hoi ....

ook ik ben een echte buikslaper en heb echt nachten wakker gelegen omdat ik geen andere lekkere "positie"vond!! echt heel vervelend ,ben nu ook 17 weken zwanger en heb me al dik 3 maanden geleden dat kussen bij prenetal gekocht!!! (ze zijn trouwens deze week in de aanbieding vor 36 euro geloof ik) echt er is een wereld voor me open gegaan op slaap gebied!!!!haha...dit is echt een aanrader voor iedereen.....

succes ermee!!!
liefs lonneke

Ik slaap ook altijd op m'n buik.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik een voedingskussen aangeschaft, daar lag ik dan met een been overheen en m'n buik rustte dan in dat kussen zeg maar, zo lig je dan niet echt op je buik maar ook weer niet op je zij. Ik kan namlijk ook niet op m'n zij slapen, misschien ook iets voor jou??

Ik had ook last van misselijkheid. Maar heb er tijdens het slapen geen last van gehad, of dat nou iets met dat kussen te maken gehad kan hebben, dat weet ik niet..
suc6

Ik ben 26 wken zwanger en slaap nog steeds op mijn buik, nooit geweten dat dit slecht kon zijn voor de baby.
Heb al 2 dochters, maar bij hen deed ik het niet, maar nu ligt het gewoon lekker....maar denk toch maar dat ik het niet doe.  

Terug
Bovenaan