slapen op je linkerkant

Overal lees ik dat het beter is om op je linkerkant te slapen, dus ik doe braaf mijn best. Maar eigenlijk lig ik lekkerder op mijn rechter kant en wissel ik zowiezo vaak af. Inmiddels begin ik me zelfs schuldig te voelen wanneer ik me omdraai. Hoe doen jullie dit of liggen veel van jullie toch al lekker op links? En hoe "slecht" is het wanneer je op je rug ligt?
Groetjes Judith
 
hoi judith,

ik lig eigenlijk alleen maar op mijn rechterkant. dit omdat als ik links ga liggen ik me toch weer moet omdraaien van mijn man omdat ik anders in zijn gezicht adem :).
bij de eerste ook voornamelijk rechts geslapen en het is een gezond kindje
 
De baby heeft meer zuurstof als je op je linkerzij ligt... Niet te vergeten dat als je op je rechterzij ligt dat je kindje genoeg zuurstof krijgt hoor! Ik ken zelfs vrouwen die de HELE zwangerschap gewoon op hun buik hebben geslapen! Niks mis met de baby! Wat voor jou prettig is moet je gewoon doen!
 
ik kijk altijd even hoe beebie zelf reageert. soms gaat ie enorm te keer als ik op links lig en issie rustig op rechts. Volgends mijn vk heeft dat te maken met de positie van de kleine. als het ruggetje tegen mijn linker zij ligt, " valt de kleine om " als ik op rechts lig, terwijl ik dan steun biedt als ik op links lig. een vrij technisch verhaal.
Maar kortom ik ga af op het wel of niet tegenstribbelen van de kleine.

welterusten allemaal.
smooty
 
Je mag op alle zijden liggen! Alleen wat Betty ook al zegt: als je links ligt, krijgt de placenta meer zuurstof toegevoerd (en hoor je je hart ook beter) Hart pompt dan makkelijker het bloed rond.

Maar het maakt dus helemaal niks uit! Wat betreft op je rug liggen, ook dat is geen probleem. Sommige vrouwen voelen zich wat onwel worden maar dat komt dan weer doordat er een belangrijke ader klem komt te liggen. Zolang je dat niet hebt: gewoon lekker liggen/nestelen en heerlijk slapen!
Niets om je druk over te maken (al herken ik het wel) ;-)
 
Je kan gewoon gaan liggen zoals je wil, als je ergens last van krijgt draai je je vanzelf wel om. Zo kan je ook gewoon op je rug gaan liggen zolang het lekker ligt.
 
Hi
Ik heb dat idd ook gelezen en maakte me er ook een beetje druk om. Ik slaap nml ook op mn rechterkant. En de laatste tijd ook ineens op mn rug. En idd op rechts krijgt de baby ook gewoon zuurstof. Dus gewoon slapen zoals jij het prettigst ligt.
 
Hi
Ik heb dat idd ook gelezen en maakte me er ook een beetje druk om. Ik slaap nml ook op mn rechterkant. En de laatste tijd ook ineens op mn rug. En idd op rechts krijgt de baby ook gewoon zuurstof. Dus gewoon slapen zoals jij het prettigst ligt.
 
Terug
Bovenaan