Slapen op schema of..wat je baby aangeeft

Onze meid van bijna 8 maanden heeft geen echt ritme maar ook geen moeite met langer wakker blijven of een slaapje overslaan. Ik let dus ook op sign

Op de opvang is het altijd anders dan thuis. Op de opvang slaapt ze zoveel minder. Ze vindt het veelste gezellig met alle drukte om der heen! 
Tot een maand terug (ze is nu 9,5maand) sliep ze ook na 2 uur wakker. Alleen in de avond hielden we het bedtijd 19.00uur aan en na 17.00 uur niet meer naar bed. Sinds een maandje houd ik een schema aan omdat ik merkte dat der slaapjes steeds korter waren. Het was even een weekje rommelen. Maar nu doet ze het super op haar ritme. Zo ziet het er bij ons nu uit:
Tussen 0630-0730 wakker en gaat naar de fruitje tussen 0900-1000 naar bed. Slaapt meestal tussen 1-2 uur. Hierna gaat ze tussen 13.30 en 14.30 weer naar bed. Ook dan slaapt ze tussen de 1-2 uur. Rond 19.00 uur gaat ze dan weer naar bed. 

Pardon? Ze is nog zo jong en doet het hartstikke goed, dus niet onzeker worden hoor. Geef gewoon aan wat haar ‘ritme’ is en dat je van hen verwacht dat ze eraan tegemoet komen, ik vind niet dat je iets onmogelijks of raars verwacht. 
Ik kan me voorstellen dat het voor de kdv makkelijker is als ze ‘afgericht’ zijn, maar hoe dan? Ik heb een dreumes die vaste en strakke slaaptijden heeft vanaf het begin en onze baby van 6 mnd slaapt en drinkt op verzoek. Ik kan /wil daar vrij weinig aan veranderen, ik volg haar ritme. Ze komen op een gegeven moment vanzelf in een ritme. En ook wat jij benoemt is een ritme, heel netjes van haar dat ze 2 uurtjes volhoudt. 

Okee thanks voor 't meedenken! ? ik sta nu sterker in m'n gevoel, merk aan de reacties dat mijn eigen gevoel prima is! Ik lees niemand die echt op specifieke tijd het kindje ge laten slapen.. 
Thanks 

Terug
Bovenaan