slapen op schoot s avonds

A

Anoniem

Guest
hallo

sinds 2 dagen wil onze zoon, 4 weken, vanaf 19.00 niet meer in zijn wiegje slapen maar bij ons op schoot. als we hem wegleggen dan begint hij meteen te huilen. dit is zo erg dat hij zijn voeding terug spuugt.
ook sinds 2 dagen komt hij eerder om voeding, bv. vanaf zijn geboorte kwam hij om de 4 uur en nu om de 3 uur. heeft dit met elkaar te maken en heeft iemand tips om hier mee om te gaan

bianca

Hoi Bianca,
Misschien regeldag of groeisprong??? Ik heb nu met mijn dochter maar die is al 10 weken en steds langer wakker maar wil soms om de 2 uur en dan moet ik haar weer na 5 uur wakker maken....blijft zoeken af en toe

Hai Bianca,

Ik ken het verhaal. Ons dochtertje (11-07-2007, woensdag 8 weken oud) heeft het ook vanaf dat ze een week of 3, 4 was. Onze zoon (tje!, 16-12-2005) was ook een hele tijd 's avonds wakker. Toen hij een maand of 3 was ging het vanzelf over en ging ie gewoon slapen. Ik hoop dat het met ons dochtertje, en ook bij jou, ook vanzelf overgaat! Maar het is frustrerend. Wij hebben nog regelmatig 's avonds kraamvisite (jawel, ze loopt al bijna, maar nog steeds kraamvisite) en dan zit je met zo'n wakkere, huilende baby. Maar ik denk maar zo: liever 's avonds wakker en huilen dan 's nachts!
Nu ligt ze bv. in de kinderwagen te slapen, ik hou mijn hart vast voor vannacht.

Succes!

X miranda

Hoi,

Onze zoon valt ook pas na een hevige huilbui in mijn armen in slaap. Zo rond 8 uur, half negen. Ik laat hem ook beneden totdat wij naar bed gaan. Als ik straks weer aan het werk ga,gaat hij wel gewoon naar boven hoor. Mijn oudste had dit ook en is vanzelf over gegaan

Wat betreft de voeding, wellicht heb je niet voldoende voeding meer? Je zou eens een flesvoeding kunnen proberen, kijken of hij het daar wel 4 uur op vol houdt. En anders even het cb raadplegen..

Succes!
XXX Yvet

Hoi Bianca,

Ik ken het precies.
Onze kleine meid, is morgen 7 weken, en is overdag een makkelijke slaper.
Ze slaapt eigenlijk altijd tussen de fles van 6.30, en 14.30 door aan een stuk....De fles van 10.30 drinkt ze natuurlijk wel, maar kan haar zo weer terug leggen.
Na 15.00 uur slaapt ze vaak nog ergens een momentje..
Maar na de fles van 18.30 is ze wakker, en doet hazeslaapjes.
Zit dan graag bij ons, of hangt lekker tegen je aan.
Achja, ken het ook van de oudste twee, en het gaat weer over..
Ze slaapt zodra de laatste fles van ongeveer 23.00 uur op is, en netjes de hele nacht rustig door.
Dus wat maakt mij die avonden nu uit he..
Als ik haar op bed leg, wat ik al heb geprobeerd, gaat ze over het plasje, en daar bereik je niets mee.Ja, dat de andere twee, die naar school moeten de volgende dag..ook wakker worden..
Zo gaat het goed, en soms valt ze gewoon in slaap, en hou ik haar lekker bij me..

Ik ben erg tevreden, zo'n makkelijk en lekker meisje is het.

PS, ik lees hieronder dat iemand zegt dat je misschien niet genoeg voeding meer hebt..maar volgens mij is dat niet mogelijk met bv.
Je voeding past zich aan aan de behoefte..vaker aanleggen??

Groet en succes..R

Ja, dit is een lastige fase. Hebben wij met Lotte ook gehad. Je kunt proberen rust en regelmaat in te voeren (Ria Blom of website van inbakeren punt nl). Inbakeren werkte bij haar ook heel goed om rustig te kunnen slapen. (tinynanny punt nl, wij hebben het slaapzakje, werkte perfect voor onze meid!)

Je zult merken dat je kindje van nu af aan heel vaak van ritme gaat veranderen. Heel lastig, je moet het een beetje uitproberen en aanvoelen.

Groetjes, Marisa

Hoi RW.

Ik was degene die meldde dat er misschien geen voldoende voeding meer was. Je hebt gelijk als je zegt dat de hoeveelheid zich aanpast aan de behoefte. Maar wat ik bedoel is dat er niet voldoende   voedingsstoffen meer in zitten. Dat gebeurt namelijk nog wel eens.

XXX yvet

Hai,

Ik baker mijn dochter ook in, al vanaf het begin eigenlijk omdat ze zo levendig is dat ze zichzelf steeds wakker houdt. Rond een week of 4 had ze ook zo'n periode dat ze een knopje op haar rug leek te hebben, zodra ik haar weg legde begon ze te huilen. Toen heb ik haar een keer in bed gelegd, ingebakerd, speentje in, lichtje aan (zonder licht krijst ze alles bij elkaar) en toen ben ik beneden gaan zitten met de babyfoon uit en de tv wat harder en heb haar 20 min. laten huilen, het zijn de langste 20 min uit mn leven geweest zo ongeveer en het was hartverscheurend, maar de dag erna begon ze al veel minder overtuigend met huilen en was het telkens met tussenpozen, en een dag later leg ik haar in bed en was ze stil!!! Nu is ze vandaag precies 8 weken en het gaat nog steeds goed, nu is er OF echt iets aan de hand als ze huilt, of ze is gewoon zo ontzettend moe van de dag dat ze het huilen even nodig heeft, maar het verschrikkelijke krijsen is eraf!
Heb je een lichtje aan op haar kamertje? Of het licht op de overloop, badkamer of dergelijke? Bij mij hielp dat in eerste instantie ook wel!

Heeeeeeel veel succes ermee!

Groetjes Karmen
Mama van Liz

Terug
Bovenaan