slapen op schoot s avonds

Onze zoon van nu 4 weken wil 's avonds ook bijna niet in zijn eigen bedje of kinderwagen( die staat hier in d kamer en daar slaapt hij in als hij overdag beneden is) slapen.
Wij nemen hem dus lekker bij ons. Als alle kindertjes ( wij hebben nu 5 kinderen)  liggen te slapen is het hier lekker rustig beneden en genieten we even lekker van hem.
Hij nestelt zich heerlijk in onze armen en valt heerlijk in slaap met tevreden kreungeluidjes.
Pas als wij naar bed gaan, nemen we hem mee naar boven en leggen hem in zijn wiegje na zijn laatste fles om een uur of 12.
Tot die tijd ligt hij dus lekker bij ons of in zijn wagen, want als hij eenmaal in slaap is gevallen in mijn armen leg ik hem op een gegeven moment wel weer in zijn kinderwagen.

Succes ermee, en soms wil en moet een baby gewoon even lekker kunnen huilen hoor, daar is niks mis mee. Meestal huilen ze zich binnen een kwartier wel in slaap.
Groetjes Annemieke

Onze dochter is 8 wkn en heeft dit ook al een week of twee. Zelfs gewoon bij ons zitten is niet genoeg, ze is alleen tevreden aan de borst of als we met haar rondlopen. Haar laten huilen heb ik een keer geprobeert maar dat kon ik niet.
Overdag gaat het  slapen goed, ze vindt het aleen s'avonds voor de nacht moeilijk. Ik heb nu een boek gekocht dat heet : "lekker slapen zonder te huilen". Dit werd me door iemand aangeraden, ben net vanochtend begonnen met lezen dus of het werkt weet ik nog niet.

Ze drinkt ook wat meer op een dag dan anders om de 2 a 3 uur sinds een paar dagen maar   s'nachts zit er wel 5 uur tussen. Ik blijf bv geven tot dat ze niet voldoende meer aankomt, ze is onze eerste dus tijd zat om aan haar ritme en behoefte te leven en zodra ik weer moet werken zie ii het wel weer.    

Maar je moet vooral doen wat jij denkt dat goed is en wat voor jou goed voelt.

Hoi Miekke,
was benieuwd naar het boek? Of je het al uit hebt? En wat je ervan vind?
Ik lees het wel!
Gr. Saskia (mv Jelte, die vooral savonds erug huilt bij het inslapen, ook ingebakerd)

Het boek vind ik leuk en interessant en makkelijk door te lezen.
Ik kon haar niet laten huilen en doe dit ook niet meer na die 1e en laatste keer dat ik het heb geprobeert.
Het grappige er vooral aan is dat sinds ik dat boek lees en er nu niet meer twijfel of ik haar zal laten huilen gaat het ook beter,. misschien voelt ze mijn twijfel niet meer

Zoals gisteravond ging het prima en lag ze om 20:15 al tevreden te slapen, ze heeft wel even gehuilt maar wel bij mijn op schoot en dat heeft nog geen 5 min geduurt.

Terug
Bovenaan