Slapen overdag

<p>Hallo Mama’s</p><p>Mijn zoontje van (morgen) 4 weken heeft moeite met in zijn bed te slapen overdag. <br />‘s nachts slaapt hij tussen de voeding (3-4uur) wel goed. <br /><br />Overdag heeft hij moeite met het slapen in zijn bedje. De draagzak, maxi cosi etc slaapt hij wel in als we ergens heen gaan. Als we thuis zijn leg ik hem altijd in bed. <br /><br />Als hij bijv gaapt, leg ik hem wakker in bed, maar vervolgens gaat hij dus niet slapen. Misschien oververmoeid of zou hij gewoon minder behoefte hebben aan slapen overdag?</p>

Ik denk dat hij behoefte heeft om bij je te zijn, hij is nog zo klein. Het is al heel wat dat hij 's nachts in z'n eigen bedje slaapt! 
Mijn advies zou dan ook zijn: lekker bij je nemen of laten slapen in de draagzak, nestje op de bank, box, wandelwagen etc. whatever it takes op die leeftijd!

[quote quote=10447249]Ik denk dat hij behoefte heeft om bij je te zijn, hij is nog zo klein. Het is al heel wat dat hij ’s nachts in z’n eigen bedje slaapt! Mijn advies zou dan ook zijn: lekker bij je nemen of laten slapen in de draagzak, nestje op de bank, box, wandelwagen etc. whatever it takes op die leeftijd![/quote]

Hij zal nu nog niet aan wennen dan dat hij niet in zijn bedje slaapt? Niet dat hij straks alleen nog in de draagzak of iets dergelijks slaapt. (Wat mama stiekem wel fijn vind ?)

Idd lekker bij je houden. En gewoon 1x per dag in bed blijven proberen.

Echt, je verwent ze daar niet mee! Mijn 2 dochters sliepen de eerste 3 maanden amper in hun bed. Altijd beneden, in de box, wagen, op schoot, draagdoek, naast me op het grote bed, etc. Na een maand of 3 lukte het slapen beneden ineens niet meer. Ze werden snel wakker, waren afgeleid, vielen niet meer in slaap... dat was een teken dat ze boven in hun bedje moesten gaan slapen. En dat lukte toen ineens meestal wel...

Wees er niet bang voor, je kindje gaat echt vanzelf aangeven wanneer hij de rust van z'n bedje nodig heeft, meestal rond de 3 maanden. Tot die tijd oefen je het gewoon dagelijks en laat je hem verder lekker slapen waar hij wilt.

Ik probeerde altijd 1 slaapje op haar eigen kamer in haar eigen bedje. De rest van de slaapjes sliep ze in de box, op mij of in de wandelwagen. ‘s nachts sliep ze bij ons in haar wiegje. Ik was ook altijd bang dat ze eraan zou wennen en niet in haar bed wilde slapen. Op een geven moment sliep ze ook inderdaad niet meer in haar eigen bedje, wat we ook probeerden. We hebben het toen los gelaten (klinkt nu zo lekker makkelijk, maar dat was het voor mij niet) en ineens sliep ze weer heerlijk in haar eigen bedje. Wel had ze een vest van mij bij haar liggen om in slaap te komen en zodra ze sliep haalde ik dat vanwege haar veiligheid wel weg. Ze wreef haar gezichtje dan er helemaal tegenaan en viel rustig in slaap. Nu wrijft ze haar knuffeldoekje op dezelfde manier in haar gezicht als ze in slaap valt.

Hij is nog klein en die overdag slaapjes moeten ze echt leren. Elke keer proberen en als het niet lukt eruit halen. Maar ik zou het wel keer op keer proberen en dan komt er een dag dat ie het wel kan!

Fijn om te lezen dat ik hem nu nog gewoon (zonder mij daar zelf slecht door te voelen) in de box kan laten slapen. Ga zeker niet opgeven, blijven proberen. 

een ritme heeft voor hem ook nog niet veel zin toch? Ik probeer al wel een ritueel erin te krijgen. Voeden-verschonen (tussen  de voeding door) - knuffelen en dan naar bed.
In de avond krijgt hij een pyjama aan zodat er wel verschil is met overdag. 

Hier ook moeite met een bedje hoor. Draagzak ging altijd prima. Volgens mij zoeken ze toch de aanwezigheid van mama. Wandelen werkte ook wel, maar dan wel de maxicosi en niet de wagenbak, dat was drama.. jammer hoor dat het veel gedoe was, maar heb t maar geaccepteerd. Ging vanzelf beter met de tijd. Even blijven proberen!

Terug
Bovenaan