Slapen overdag

Hier een kleintje van 9 weken. De eerste paar weken heb ik het ook elke keer geprobeerd in z'n bedje terug te leggen en elke keer lukte het niet of maar 15 min ofzo, ik werd er zelf dood ongelukkig van elke keer die strijd. En wilde hij snachts ook niet in z'n bed. En toen ik het losliet sliep hij snachts lekker in z'n bed en overdag gewoon beneden. Nu slaapt hij gewoon lekker beneden in de box of in z'n wipstoel. Heb me nu voorgenomen zodra de ergste krampjes voorbij zijn ga ik hem in de ochtend naar zn bedje brengen maar hier nog steeds veel krampjes dusja even geduld. Succes!

Lieve mama,

Je doet nooit iets slecht wanneer jouw eigen gevoel zegt, zo doe ik het graag! Wanneer jij het fijn vind om je kindje een dag bij je te dragen dan moet je dat lekker doen! Houd je niet te veel bezig met wat een ander vind of hoe het zou moeten!
Zelfs na 6 maanden wanneer ze zogenaamd verwend zouden worden liet ik los. Liever verwend dan verwaarloosd zeg ik altijd :)
Onze oudste zoon heb ik altijd heerlijk veel geknuffeld en bij me gehad en heeft nooit een nacht bij ons in bed geslapen toen hij wat ouder werd. Ik hield me aan de rust en regelmaat, dat werkte hier goed. het komt allemaal goed :)

Succes! Liefs

[quote quote=10447250]

Hij zal nu nog niet aan wennen dan dat hij niet in zijn bedje slaapt? Niet dat hij straks alleen nog in de draagzak of iets dergelijks slaapt. (Wat mama stiekem wel fijn vind ?)[/quote]Nee, op die leeftijd kun je ze echt nog niet verwennen! En ze hebben echt heel erg de behoefte om bij je te zijn, je warmte te voelen en je te ruiken. Ook heel belangrijk voor de hechting, ook met je zoontje en je partner! Dus echt, lekker bij je nemen en zeker als dat ervoor zorgt dat hij lekker slaapt!

En qua ritme was het bij ons op die leeftijd heel simpel: enig signaal van moeheid: slapen. Enig signaal van honger: voeden. Ik gaf/geef wel borstvoeding en onze dochter was goed op gewicht maar dat werkte perfect voor ons en eigenlijk nog steeds (ze is nu 7,5 maand)

[quote quote=10447470]Lieve mama, Je doet nooit iets slecht wanneer jouw eigen gevoel zegt, zo doe ik het graag! Wanneer jij het fijn vind om je kindje een dag bij je te dragen dan moet je dat lekker doen! Houd je niet te veel bezig met wat een ander vind of hoe het zou moeten! Zelfs na 6 maanden wanneer ze zogenaamd verwend zouden worden liet ik los. Liever verwend dan verwaarloosd zeg ik altijd ? Onze oudste zoon heb ik altijd heerlijk veel geknuffeld en bij me gehad en heeft nooit een nacht bij ons in bed geslapen toen hij wat ouder werd. Ik hield me aan de rust en regelmaat, dat werkte hier goed. het komt allemaal goed ? Succes! Liefs[/quote]
Dankjewel voor de lieve woorden! Stom hè, dat je je zo aan "regeltjes" vasthoud. Terwijl je het beste voor je kind wil. Misschien toch om jezelf wat makkelijker te maken. Ik bedoel als je geen idee hebt wat je aan het doen bent helpt ook niet natuurlijk ;)
Heb je ook helemaal gelijk in, aan één kant vraag ik mezelf ook wel af waarom ik het zo erg zou vinden als hij verwend zou worden.. liever verwend inderdaad dan verwaarloosd. Alles beter dan dat. 
Is denk ik meer dat het voor jezelf moeilijker maakt als hij straks verwend raakt. 

Terug
Bovenaan