slapen waarin?

Nog een paar weekjes en dan ben ik ook mama. En als a.s mama heb ik even een vraagje: waar slapen jullie baby ´s in: doen jullie ze een pyama aan (met of zonder voetjes?) en doen jullie ze dan ook nog zo ´n slaapzak/trappelzak aan?
Of is alleen een pyama ook wel voldoende?(en moet daar dan ok nog een rompertje onder?)
Alvast bedankt voor de reactie!

groetjes
 
De eerste weekjes heb ik mijn zoontje gewoon in zijn kleertjes(boxpakjes)laten slapen,later heb ik hem een pyama aangedaan, wel met een rompertje eronder en dan ook een trappelzak, maar dan geen dikke deken erover want dan word het allemaal te warm, ik hoop dat je hier wat aan hebt. groetjes
 
Halloo,
Wat spannend die laatste weken!
Ons zoontje is nu 6,5 maand en wij doen hem nu in een slaapzakje met pyjama en rompertje. Zonder rompertje denk ik dat de luier niet goed blijft zitten. Het slaapzakje is gevoerd zonder mouwen. Als het heel koud is, dan nog een dun dekentje eroverheen. Je moet een beetje opletten dat je babietje het niet te warm krijgt. Ook geen dekbed of zo gebruiken. Met pasgeboren baby's is het wel van belang om de kamertemperatuur in de gaten te houden. Gaat de kraamhulp je vast nog uitleggen.

Heel veel plezier alvast met de kleine

groetjes
 
Meestal hebben baby's heel gemakkelijke zachte kleding aan, daarom laten de meeste ouders ze ook daarin slapen. Nu mijn dochter 12 weken is, heeft ze soms een 'echt'broekje aan (rib of zoiets) en dan verkleden we haar in haar pyamaatje. Maar als ze een makkelijk pakje aanheeft, houdt ze dat aan. Een trappelzak konden wij niet heel erg klein vinden, sinds 10 weken heeft ze er een. Daaronder haar kleertjes/pyama en erover een enkele katoenen deken.

Groetjes en veel succes
 
Hoi Karianna,
Zelf ben ik net mama van een kerngezonde dochter genaamd Yvette, net 5 1/2 week oud.
Mijn dochtertje slaapt in een pyamaatje, meestal zonder voetjes maar dan wel met sokjes aan. Ik heb niet zoveel met voetjes dus vandaar. Daaronder zit wel een rompertje.
In een slaapzak mogen ze nog niet, want die slaapzakken zijn ten eerste nog te groot, de kleinste is 70 cm. En het is gevaarlijk als ze nog zo klein zijn want dan kunnen de armpjes door de armsgaten schieten en het zelfde is met het hoofdje.
En een rompertje moet je zien als hemd, die dragen ze overal onder.
Sommige baby`s kunnen zichzelf nog moeilijk warn houden. In het begin zal je een nog wel een kruik gebruiken, om het bedje voor te verwarmen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Je kont dit ook vragen als je kraamhulp er is zij zal het je allemaal leren. Dus dan leer je het vanzelf. En anders kan je het ook nog aan je verloskundige vragen.
Bij deze wil ik je veel succes wensen met de bevalling.
Groetjes suzan
 
Hoi Karianna,
Je kan aandoen wat je wil trappelzak is niet echt nodig in het begin (volgens mij).
Dus met voetjes zonder het is maar net wat je makkelijk vindt.
Veel su6 deze laaste weekjes geniet er lekker van.
groetjes
 
Hoi hoi,

Tegenwoordig doe ik mijn dochter van 10 weken 's avonds een pyama en dan slaapt ze op een badcape onder de deken en heeft ze het heerlijk. De eerste weekjes slapen ze zoveel dat het geen zin heeft ze steeds te verkleden en een pyama aan te doen dus dan slapen ze gewoon in hun kleertjes ingewikkeld in bijvoorbeeld een badcape onder de deken. Je kunt geloof ik als ze wat ouder zijn ze in een slaapzak leggen, maar dat is denk ik meer als ze zich steeds loswoelen 's nachts en dan blootliggen.
 
Terug
Bovenaan