slapen zonder dekentje

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Lieve slaapt al de hele zomer zonder dekentje..
Dus met een pyama truitje, en een romper, in een slaapzakje.
Nu inmiddels wel met  een pyama broekje erbij, maar nog zonder dekentje..
Als ik nu weer een dekentje op haar leg, ligt ze er binnen drie minuutjes boven op, of   gewoon bovenin haar bedje..Ze ligt niet stil dus..
Vind daardoor dat dekentje eigenlijk alleen maar lastig, en soms een beetje eng!
Hoe doen jullie dat?
Straks is het kouder, en dan kan ze een winterslaapzak aan, met mouwen..maar toch?
Een dekentje is ook lekker..
Gr Rina

Hoi Rina,

Mijn dochter heeft nooit onder een dekentje geslapen. Ik vond dat dekentje ook altijd overal terug en vond dat net als jij eigenlijk alleen maar eng. Zij sliep in de winter in een romper met lange mouw, een warme pyjama (velours, badstof of flanel) en een winterslaapzak met mouw (bij Prenatal hebben ze hele fijne!). Pas toen ze 2 was en een dekbedje mocht, is ze daar onder gaan slapen.
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar volgens mij heeft ze het nooit koud gehad. Ze sliep in ieder geval altijd prima.

Bas heeft door zijn inbaker verleden juist wel een dekentje nodig en dan nog het liefst zo strak mogelijk ingestopt.
Weer een groot verschil tussen mijn kids......

Groetjes, Karin

Hoi Rina,

dat probleem heb ik ook een beetje... Binnen 5 minuten heeft Jennifer haar laken en deken weggetrapt. Ik doe tegenwoordig ook het raam maar dicht, want het koelt 's nachts toch best af.
Straks idd maar al op pad voor een winterslaapzak!!

Volgens mij kan je er voor de rest weinig  aan doen...

gr. Ilone

Hoi Rina,

Marissa krijgt ook geen dekentje. Ik heb ze tonedertijd allemaal wel gekocht maar omdat ze haar hele bed door draait vind ik het doodeng. De afgelopen nachten was het al best koud dus ik heb haar winterslaapzak met mouwen uit de kast gehaald. Vannacht heeft ze daarin geslapen met een romper zonder mouwen en een pyama broek, door de mouwen bleven haar armen toch warm. Naarmate het kouder wordt krijgt ze dan bijvoorbeeld een romper met lange mouw aan. Maar hier dus ook echt geen deken.

groetjes Linda

Hai,

Een winterslaapzakje is voldoende hoor. Als je een erg koud huis hebt kun je een combisleeper kopen. (volgend weekend 20% kortingsactie prenatal). Die zijn echt voor als het koud is. Mette heeft ook geen dekentje. Ze rolt het hele bed door. Nu slaapt ze in een zomerslaapzak met romper. Straks in een winterslaapzak met pyjama.

lfs ing

Hoi,

Stijn heeft wel een dekentje in zijn bed. Die heb ik een hele poos dwars onderin gedaan zodat ik hem beter in kon stoppen en hij sliep er prima onder. Nu zit hij gewoon en hij trekt hem over zich heen in bed.

Groetjes van Marloes

vera heeft wel een dekentje maar slaapt er bijna niet onder. ik leg er altijd wel onder maar ze gaat er zo weer onder weg. als ik naar bed ga leg ik haar weer goed in bed en onder de dekens. hoe lang ze er onder blijft liggen weet ik niet. het is een echte draaikont. ze heeft een een pyjamatruitje aan en een zomerslaapzak. ik hoop dat ze voordat het echt koud word dat ze doorkrijgt dat ze onder de dekens moet blijven liggen want ik vind die winterslaapzakker behoorlijk duur.
maken jullie het bedje ook nog kort op?? ik niet meer. vera slaapt altijd boven in bed (doet ze zelf). dus ik maak het bedje nu ook zo op. dan blijft ze beter onder de dekens liggen

Hoi Sibje,

Een winterslaapzak hoeft helemaal niet duur te zijn hoor. Dan heb ik het niet over de combi-sleepers maar over de dikkere slaapzakken met mouwen. Marissa heeft deze

Die was € 26.95 en kun je ook online bestellen bij www.babyplezier.nl

Terug
Bovenaan