Slapen zonder inbakerzak.

Tasja

New member
Zoontje van 3 maanden is kennelijk echt een escape artist.. Hij komt uit de inbakerzak, hoe straks hij ook zit.
Oftewel: doei inbakerzak. Als hij er uit komt heeft het geen zin meer natuurlijk.

Vannacht slaapt hij in een pyjama, met sokjes aan. Onder een dekentje/lakentje is ook niet te doen, want meneer beweegt graag dus dat is ook binnen een minuut weer er vanaf. Morgen komen dunne slaapzakjes binnen en dan gaat hij een slaapzak in. (Nu alleen 3 TOG, veel te warm voor nu dus is niet handig)

MAAR... meneer beweegt dus graag, ook in zijn slaap. Ik ben dus wel een beetje bezorgd over hoe hij zal slapen, en of hij zichzelf vaak wakker gaat maken vannacht. Nou waren de nachten sowieso al niet heel top (hij is pas 3 maanden natuurlijk) Maar ik zie er toch wat tegen op, omdat het plotseling is natuurlijk.

-lakentje, hoe strak ook, ligt er héél snel weer af.
- inbakeren afbouwen; moeilijk gezien hij zich er ook héél snel weer uitwurmt.

Hoe kan ik hem toch helpen lekker te slapen in een slaapzakje/pyjama zonder zichzelf wakker te maken door het bewegen? Of is dit voor hem ook gewoon een kwestie van wennen en even paar dagen moeilijk waarna het weer wat beter gaat?
 
Zodra een baby kan draaien is inbakeren ook niet veilig meer, en in combinatie met dat los wurmen, zou ik zeker direct stoppen.
Wij legden, voordat we een slaapzak hadden, de deken in de lengte richting over de breedte. Zodat we de uiteindes onder de zijkanten van de matras konden stoppen. Dan konden die voetjes rustig trappelen, zonder dat de deken loskwam.
Slaapzak werkte uiteindelijk wel beter, bij onze dochter.
 
Zodra een baby kan draaien is inbakeren ook niet veilig meer, en in combinatie met dat los wurmen, zou ik zeker direct stoppen.
Wij legden, voordat we een slaapzak hadden, de deken in de lengte richting over de breedte. Zodat we de uiteindes onder de zijkanten van de matras konden stoppen. Dan konden die voetjes rustig trappelen, zonder dat de deken loskwam.
Slaapzak werkte uiteindelijk wel beter, bij onze dochter.
Ja precies en gezien we rond de draai leeftijd zitten kunnen we net zo goed even doorpakken.

Goed idee van de deken, echter gooit meneer eerst z'n voeten in de lucht en begint dan ook nog te trappelen waardoor de deken eerst los komt en dan dus naar beneden word gedrukt
 
Ja dat deed onze dochter dus ook. Ter verduidelijking, deken ter hoogte van het lijfje aan de zijkanten onder de matras stoppen. Kunnen die voetjes hun gang gaan, maar blijft het lijfje warm. Dan wordt de deken op het lijfje gegooid i.p.v. naar beneden.
Maar liever een slaapzakje inderdaad.

Het zwaaien met de armpjes, leerde onze dochter al snel zelf af, omdat ze zichzelf ermee wakker maakte.

Maar van het afschuiven van een dekentje wordt ze pas wakker wanneer ze het te koud krijgt. Om een dekentje zelf terug over zich heen te leggen, dat begreep ze pas na twee jaar, of misschien nog wat later.
Nu met 3,5 gaat slapen onder een dekentje gewoon goed. Wil ze alleen af en toe nog een slaapzak als ze zich niet helemaal lekker voelt.
 
Oh zo, dus niet aan de onderkant instoppen alleen aan de zijkanten!
Dat is inderdaad ook een goed idee!
 
Wij hebben hetzelfde gehad, onze zoon was een ware Houdini en kwam nog uit de Pacco en het laken ging alle kanten op. Helaas met een slaapzak bleef hij zichzelf wakker slaan en draaien, wij deden hierdoor . Uiteindelijk hebben wij een Fedde&Kees NUNKI lakentje aangeschaft. Het is een uitgaven, maar het heeft ons echt geholpen. Voor het inbakeren en afbouwen hiervan hebben wij het bijbehorende slaapzakje gebruikt. Het lakentje zit vast met een rits (je kindje kan nog alle kanten op, geen fixatie) en door de elastieke band sliep ons zoontje heel rustig. Hij is nu 10 maanden en ligt er nog elke nacht onder
 
Terug
Bovenaan