Slapen

Wat gaven jullie met 6 maanden te eten? Wat ze nu krijgt is 08.00 uur fles 180+6, 10.00 uur meestal wakker en dan fruithapje, 12.00 flesje, tussendoor groenten hapje en dan 16.00 fles en dan komt ze meestal eerder om 20.00 fles en dan de laatste. Zit ze op 5. We hebben er dagen tussen dat ze 4 voedingen FV wil. Maar wat bedoelt men met warme maaltijd? Maak je de groenten en fruit hapjes warm ?

Groente en fruit aten ze bij mij rond de 6 maanden max een half potje! Fruit deed ik altijd vers, gewoon een beetje banaan of peer prakken en in de zomer lekker aardbeien en perziken enzo. Maar een potje kan natuurlijk ook gewoon, in het begin eten ze dat wat makkelijker weg.

Groente wel iets warm maken ja.

Vanaf 12 maanden aten ze hier soms pas een heel potje. Maar nog lang niet altijd hoor, vooral groente waren ze niet zo dol op. Soms gingen er maar 10 hapjes in, daar was ik dan tevreden mee ;) Uiteindelijk groeien ze nog van de flessen hoor, groente en fruit gaat vanzelf beter. Met 6 maanden is het heel normaal dat het nog niet soepeltjes gaat en ze nog weinig eten.

Mijne at zo 
7 uur 180 ml fles 
Rond 9 uur fruit. Dat vond/vind ze heel lekker, maar toen gaf ik bewust maar een halve stuk. Gewoon vers, pureren of prakken. Wat ik in huis had. Mango, kaki, kiwi en bosbes at ze ook al.
11 uur fles 150 ml 
12 uur paar stukjes brood, was nog erg weinig en veel oefenen. Vond ze wel leuk en lekker.
15 uur fles 150 ml 
17.30 uur avondeten. Rond 6 maanden kreeg ze al rijst, aardappel, pasta of bonen erdoor. Niet lang daarna ging ik gewoon mijn eigen eten prakken of pureren voor haar. Geen aparte hap meer. En toen ging ze meer eten. Van enkel groenten at ze 75 gr zoiets. 
19.00 150 ml fles 
22.30 120 ml fles 
Nacht indien nodig 60 ml fles 
Veel kunstvoeding dus nog. De nachtvoeding verviel als eerste. Avondvoeding en 4e dagfles rond 7,5/8 mnd. En sindsdien toch heel soms weer 60 ml snachts. 1 a 2 x per week. Maar we volgen haar in wat ze wil. Ging helemaal vanzelf.

Hoi! Als ik het schema zo zie, denk ik ook dat haar dag nacht ritme iets verschoven is, waardoor ze van 22-10 de nacht maakt. Als dit voor jullie oké is, kan je het zo laten en anders idd proberen om toch te verschuiven door s'ochtends op te houden misschien.. onze dochter is ook 6 maanden (ze is van 18 juli) en dit is het schema:
7.15 wakker en papfles 180 cc
9.15 slapen tot 10.45 ongeveer
11.00 fruit met halve boterham
12.00 fles 120 cc
12.45 slapen tot 14.30 ongeveer
15.00 fles 150 of 180 cc, tussendoor sabbelen op een broodkorstje
16.30 tot 17.00 powernap
17.30 warme groentehap
18.00 fles 120 cc
19.00 fles 90 cc en slapen tot de volgende ochtend (hopelijk.. en anders rond 22.30 nog een fles van 150 cc)

Die van ons eet sowieso als een bouwvakker. Wij hadden toen als schema:
Fles
Fruit (gewoon vers)
Fles en vanaf die tijd begonnen we ook met brood
Fles
Potje groente
Fles

Als je je baby voor 8.30/9.00 weer in bed legt, wordt het een verlengstuk van de nachtslaap. Je zou kunnen proberen haar wakker te houden en pas later op bed te leggen. Zo wordt het een ochtendslaapje ipv een verlengstuk vd nacht.

Terug
Bovenaan