Slapen

Wij deden het zo; de kinderwagenbak naast het bed, werd ze wakker haalde ik 'r uit 'bed' terwijl mijn man het flesje ging halen. Ondertussen keek ik of ze verschoond moest worden. Manlief kwam terug, ging slapen en ik gaf dan de fles. Soort compromis; hij eruit en ik geven. Toen ze doorging slapen verhuisde ze zonder problemen ook 's nachts naar haar eigen bed.
O, ja verschonen hoeft niet perse, als ze doorslapen doe je dat ook niet.
Succes, Ellen
 
Op de ouderslaapkamer is beter voor het kindje, meteen op de eigen kamer is handiger voor de ouders, anders moet dat gewenningsproces later plaatsvinden en dat kan voor heel wat slapeloze nachten zorgen. Als je erover nadenkt is het eigenlijk heel raar en onnatuurlijk om een pasgeboren baby alleen in een kamer te laten slapen, dat is volgens mij vooral gemakszucht van de ouders, of onwetendheid omdat iedereen dat nu eenmaal doet tegenwoordig.
 
hoi

hoezo beter voor het kindje om op de ouderslaapkamer te slapen. volgens mij is het het beste voor het kindje als de ouders voor zichzelf de beste oplossing hebben gevonden. Kom nou, als je een lichte slaper bent bijvoorbeeld ben je toch meer waard overdag als je kind dus NIET op jouw kamer slaapt.
volgens mij moeten we dat idee vna wat het Beste is voor het Kind vooral niet te ver doordouwen. ER zijn basisprincipes maar om nou met een prekerig vingertje te beweren dat het 'onnatuurlijk' is om een kind op een eigen kamer te laten slapen? wij slapen toch ook al tijden niet meer bij de schapen in de stal.

Oke

goeiemorgen verder allemaal!

;)

Liesbeth2
 
Wij hebben de eerste drie weken op onze kamer gehad en dat vond ik erg gezellig, zon'n klein koppie in de wieg aan het voeteneinde van ons bed. Daarna op zijn eigen kamertje (direct naast de onze) heel praktisch vanwege de vele muggen en we slapen graag met raam open. Op zijn kamertje hangt nl de klamboe. Ging allemaal prima. Hij sliep na 5 weken door (van 23.00 tot 06.00).

Bij de tweede ga ik hetzelfde doen. Echter de baby komt als alles goed gaat en het geen slaapproblemen oplevert dan wel bij zijn grote broer op de kamer te slapen.

 
hoi hoi

ja met anaoniem 1.41 ben ik het ook niet eens de ouders kiezen het inderdaad zelf wat ze het beste vinden je kan geen kind nemen en denken dat het gemakkelijk is ik laat hoogst waarschijnlijk de kleine ook op eigen kamer meteen slapen. maar dat doe ik niet uit gemakszucht
ik heb in mijn eigen slaapkamer geen deur zitten maar wel drie katten en een hond die de slaap kamer in komen s'nacht en ik ben gewoon bang dat de katten proberen bij de kleine in de wieg te komen en als ik dat niet merk omdat ik slaap kan die de kleine wel stikken. dus nee doe het niet uit gemakszucht maar uit bezorgdheid

nou groetjes
jacqie
 
hoi!
je moet vooral doen wat je zelf prettig vindt!
wij laten waarschijnlijk de kleine de eerste maandjes op onze kamer...maarjah dat kan je eigenlijk niet van te voren zeggen, want je weet nooit hoe dat gaat.
ik denk als de kleine geboren is, dat je dan weer een heel ander gevoel krijgt, en dat je dan waarschijnlijk handeld naar wat je denkt dat het beste is.
als je er nu nog niet helemaal uit bent, zou ik gewoon lekker rustig afwachten, totdat je bevallen bent. het bedje is zo binnen een paar minuten verhuisd toch?
wij zetten het eerst ook gewoon in de babykamer, en dan schuiven we het wel in onze richting als we denken dat het nodig is ofzo.
gewoon op je af laten komen...

liefs van sandy 21wkn
 
Bij mijn drie kindjes heb ik geneen van de drie op mijn kamer laten slapen.
Wat doet dat nu om een paar meter verder te lopen. Eruit moet je toch om te voeden en wakker ben je ook. En als ik de jongste op mijn kamer moest houden totdat hij doorsliep, jawadde. Hij sliep pas door als hij 1 is geworden. Hoe langer je wacht om ze op hun eigen kamer te leggen, hoe moeilijker gaan ze het hebben om er aan te wennen. Maar ja, ik vind dat iedereen dit voor zichzelf moet uitmaken. Bij de volgende gaat het ook gewoon door zoals de andere keren. Dadelijk op zijn/haar kamer.
En gemakzucht van de ouders las ik hier eergens. Dat is dikke zever.

groetjes cindy en c °
 
Terug
Bovenaan