Slapen

Dag meiden,

Ik heb een vraagje i.v.m. slapen. Lennert (13-08-2004) gaat eigenlijk pas naar bed rond een uur of 24.00 wanneer we zelf naar bed gaan. Vaak valt hij rond 22.00 in slaap beneden in zijn wipstoeltje en als wij dan naar bed gaan wordt hij weer wakker en krijgt hij zijn laatste voeding. Dan slaapt hij door tot 9.15 's ochtends. Dat is natuurlijk heel erg fijn zo'n rustige nacht, maar wat ik me dus afvraag: hoe laat gaan jullie kindjes naar bed? Vinden jullie 24.00 te laat? En denken jullie dat hij hier aan gaat wennen en dat we er later problemen mee gaan krijgen om hem vroeg naar bed te laten gaan? Of maak ik me zorgen om niets. Ik ben heel erg tevreden met hoe het nu gaat, maar op termijn willen we Lennert toch graag rond een uur of 20.00 naar bed doen.

Groetjes,

Sara
 
Hoi Sara,

Als Lennert goed kan slapen beneden is dat volgens mij geen enkel probleem. Wij hebben dat met Levi(nu 8 weken) ook een hele tijd gedaan, maar hij drinkt nu zijn laatste keer al rond 21.30. Daarna stoppen we hem in bed.
Volgens mij krijg je daar geen problemen mee hoor !

Groetjes Griet
 
hoi sara

ik zat ook erg mret die vraag in me maag. onze dochter blijft ook beneden tot we naatr boven gaan, meestal rond 22.00 uur of 23.00 uur. ik vrioeg me ook af of dat een slime zet is. in de toekomst wil ik ind ook graag dat de kleine rond 20.00 uur naar boven gaat.
 
volgens mij maakt het echt niet uit hoor. Mijn zoon gaat nu rond half 8 naar bed maar is ook al 6 maanden, toen hij nog zo klein was, lieten we hem ook in de box slapen, maar ik deed hem ook vaak in zijn bed, eigenlijk altijd overdag omdat ik wilde dat hij daar ook kon slapen. Nu gaat hij nog steeds 's middags slapen in zijn bed en dat gaat goed. Maar goed dat wilde je niet weten, ik denk dat het niet uitmaakt, en hij gaat vanzelf vroeger naar bed als je die laatste fles kan laten vervallen.
 
volgens mij maakt het echt niet uit hoor. Mijn zoon gaat nu rond half 8 naar bed maar is ook al 6 maanden, toen hij nog zo klein was, lieten we hem ook in de box slapen, maar ik deed hem ook vaak in zijn bed, eigenlijk altijd overdag omdat ik wilde dat hij daar ook kon slapen. Nu gaat hij nog steeds 's middags slapen in zijn bed en dat gaat goed. Maar goed dat wilde je niet weten, ik denk dat het niet uitmaakt, en hij gaat vanzelf vroeger naar bed als je die laatste fles kan laten vervallen.
 
Hoi meiden

Ik heb het ook gehad me meisie ging dan rond 20:30 naar bed en werd om 23:00 wakker voor haar flesje soms 00:00uur maar naarmate ze ouder werd rond 3mnden ging het beter ze ging 20:00/20:30 naar bed en ik moest haar op een gegeven moment zelf om 23:00 wakker maken(ja toen de tijd dacht ik als ik haar nu wakker maak word ze ook niet meer in de nacht wakker) Nou ging het op een dag zo: ik was zo moe en me vriend was ook bek af volgende dag werken voor hem. Dus dacht ik laat deze fles maar zitten ik ga haar nu niet wakker maken laat haar maar in de nacht komen voor deze ene keer. Maar volgen de ochtend werd ze braag om half 9 wakker. En sinds dien dacht ik ik laat deze fles vallen. En nu gaat het prima 21:00 valt ze in slaap tot de volgende ochtend half9.

IK hoop dat je/ jullie hier wat aan hebben. het komt vanzelf let maar op

groetjes karima
 
Hoi Sara,

ik leg onze Arianka ( 29-08 ) altijd rond 20.30/21.00 uur in bed. Meestal duurt het eventjes voordat ze slaapt, maar als ze slaapt, dan is het ook tot 6.00 uur s'ochtends. Soms zelfs wel later.

Groetjes,

Eystathia
 
Je verschuift straks de laatste voeding steeds verder naar voren zodat er dan op een gegeven moment een voeding weg valt. Je kunt je kind dan na de laatste voeding naar bed doen dus dat wordt ook steeds vroeger.
 
Terug
Bovenaan