Slapen

De eerste drie maanden ging onze dochter ook pas naar bed als wij gingen slapen. Soms viel ze daarvoor al in slaap in de wipstoel, soms niet. Met 3 maanden zijn we haar eerder in bed gaan doen en maakte haar dan wakker voor de laatste fles. Met 3,5 maand hebben we de laatste fles weggelaten, aangezien ze niet wakkker te krijgen was en niet dronk. Vanaf die tijd krijgt ze om 19.30 uur een fles en gaat daarna slapen tot ongeveer 6.30 uur.
 
mijn zoon ging om 20.00 naar bed, eerst in bad, uitputten en dan naar bed, later er nog even uit voor en voeding maar dan wl in het donker en niet in de gezellige woonkamer, ik ben blij dat mijn ukkie nu gewoon naar bed gaat, zonder te dneken dat hij net als ond net zo lang op mag blijven mijn vriendin's kindje wordt bijna 2 en gaat nog steeds samen met hun naar bed.....
 
Het kan volgens mij ook niet zoveel kwaad. Wij zijn het met ons zoontje blijven proberen maar de eerste maanden was hij ook gewoon beneden tot zijn laatste voeding, door hem wel iedere keer om 19:30 op bed te leggen (al was het maar voor even) heeft hij op een gegeven moment opeens dat ritme opgepakt en sliep hij in zijn bedje tot de laatste voeding (en daarna natuurlijk).
Succes Birgit
 
Mijn zoontje is vandaag 8 weken. Hij krijgt in principe 5 voedingen waarbij hij zijn laatste fles rond 22.00 krijgt als wij naar bed gaan. Hij krijgt om 18.00 een fles waarna ik hem meteen in zijn bedje stop. Meestal slaapt hij dan binnen een uurtje of zo. Dit is wel heerlijk omdat we dan zelf ook nog een beetje een avond hebben en tijd voor ons tweetjes. Om 2200, als wij naar bed gaan, maak ik hem dan nog even wakker voor zijn laatste flesje en dan komt hij pas weer tegen 5 uur 's ochtends. Dit willen we proberen naar 6 uur te krijgen als wij opstaan...maar daar zijn we nog mee aan het werk.

Suc6
 
ik vind het wel laat. Onze zoon is 12 weken en inclusief het eten geven is hij iedere keer tussen de 1.5 en 2 uur wakker en gaat dan slapen. Om half 7/7 uur krijgt hij een flesje, badje en uiterlijk om half 8 slapen. Vaak een kwartiertje huilen maar datn heerlijk in slaap. Om 23.00 moet ik hem wakker maken voor zijn fles. Onze slaapt tussen de 16-18 uur perdag, ook geleerd uit het boek van Ria Blom, regelmaat en inbakeren.
 
Terug
Bovenaan