Ja, dit probleem ken ik heel goed. Mijn zoon is bijna 6 maanden oud en slaapt overdag vaak maar 2 a 3 keer een kwartiertje. Hij slaapt rond 12 uur dan even. Dat begint vaak met jengelen, in zijn ogen wrijven etc. Dan leg ik hem in de wipstoel, want boven slapen heb ik wel geprobeerd, maar dan ben ik vaak een half uur bezig met hem in slaap krijgen en dan slaapt hij maar een kwartiertje, dus dat vind ik zonde van dat half uur. Verder slaapt hij rond een uur of 2, want dan ga ik even de stad in boodschappen doen. Duurt wel even voor hij dan slaapt, en zodra we thuis zijn is hij weer wakker. Daarna slaapt hij rond 5 uur een kwartiertje. Als zijn vader een dag thuis is dan slaat hij vaak een slaapje over, want dan is ons dagritme net even anders. En ja, het kan enorm vermoeiend zijn, maar ik heb nu eindelijk geleerd, om die tijden dat hij slaapt, lekker voor mezelf te gebruiken. Zowel 's ochtens als aan het eind van de middag ga ik dan lekker op de bank zitten met mijn zoon in de wipstoel erbij en dan pak ik een boek of kijk ik televisie. Gewoon even niet bezig met andere dingen, lekker tijd voor mezelf. Mijn zoon slaapt ook eerder als ik dan ontspannen bij hem zit. Of als het echt niet wil dan neem ik hem op schoot en besluit dat ik voorlopig even lekker met hem bezig ben en verder niks. Het is soms best wel moeilijk, want je had dan andere dingen gepland, de was moet nog gegaan, dit nog even opruimen, dat nog even schoonmaken, maar ach, dat kan morgen ook nog ook 's avonds. En hoe ontspannener jij ermee omgaat, hoe groter de kans dat hij dan toch nog in slaap valt en jij eventjes rust hebt, want je kan niet constant je baby tevreden en bezig houden.
Succes ermee.
Groetjes,
Annelies