slapen

Hallo collegamoeders !!

Mijn dochter slaapt overdag maar drie kwartier.'s'Nachts slaapt ze gelukkig wel lekker lang. Van 19:00 uur tot 07:00 uur. Nou zul je wel zeggen wat zeurt ze dan ? Nou ze wordt op een gegeven moment wel moe en wil dan je onverdeelde aandacht, maar han slapen ho, maar ! Zijn er meer mama's met wakkere baby's ?

Groetjes
Bianca
 
Ja, dit probleem ken ik heel goed. Mijn zoon is bijna 6 maanden oud en slaapt overdag vaak maar 2 a 3 keer een kwartiertje. Hij slaapt rond 12 uur dan even. Dat begint vaak met jengelen, in zijn ogen wrijven etc. Dan leg ik hem in de wipstoel, want boven slapen heb ik wel geprobeerd, maar dan ben ik vaak een half uur bezig met hem in slaap krijgen en dan slaapt hij maar een kwartiertje, dus dat vind ik zonde van dat half uur. Verder slaapt hij rond een uur of 2, want dan ga ik even de stad in boodschappen doen. Duurt wel even voor hij dan slaapt, en zodra we thuis zijn is hij weer wakker. Daarna slaapt hij rond 5 uur een kwartiertje. Als zijn vader een dag thuis is dan slaat hij vaak een slaapje over, want dan is ons dagritme net even anders. En ja, het kan enorm vermoeiend zijn, maar ik heb nu eindelijk geleerd, om die tijden dat hij slaapt, lekker voor mezelf te gebruiken. Zowel 's ochtens als aan het eind van de middag ga ik dan lekker op de bank zitten met mijn zoon in de wipstoel erbij en dan pak ik een boek of kijk ik televisie. Gewoon even niet bezig met andere dingen, lekker tijd voor mezelf. Mijn zoon slaapt ook eerder als ik dan ontspannen bij hem zit. Of als het echt niet wil dan neem ik hem op schoot en besluit dat ik voorlopig even lekker met hem bezig ben en verder niks. Het is soms best wel moeilijk, want je had dan andere dingen gepland, de was moet nog gegaan, dit nog even opruimen, dat nog even schoonmaken, maar ach, dat kan morgen ook nog ook 's avonds. En hoe ontspannener jij ermee omgaat, hoe groter de kans dat hij dan toch nog in slaap valt en jij eventjes rust hebt, want je kan niet constant je baby tevreden en bezig houden.
Succes ermee.

Groetjes,
Annelies
 
Hoi Annelies.

Het is net of ik mijn eigen verhaal zit te lezen. Heel aqpart. Ben al blij dat ik niet de enige ben en dat tijd nemen voor mezelf had ik inderdaad al bedacht. Is wel lekker op zich. Verder geniet ik volop van dat kleine mesije wat ook al weer 6 maanden is.
Dank je wel voor jouw verhaal

Groetjes

Bianca
 
Hallo,
Mijn dochter van 11 weken is er ook zo een. Ze slaapt van 20.00 u tot 9.00 u met twee keer voeden. En overdag twee korte slaapjes van een half uurtje. Ik kom ook aan weinig dingen toe en ze wil ook geen speen (met geen mogelijkheid), het houd me dus wel bezig. Anderen zeggen dat ik haar gewoon mopet wegleggen, maar dan gaat ze steeds harder huilen en dan doe ik toch maar wat mijn gevoel me ingeeft. Ik denk dan maar dat er vanzelf een tijd komt waarin alles weer verandert. Ik geniet er nog steeds van, hoewel ik aan het eind van de dag enorm moe kan zijn, terwijl zij dan net gezellig wil keuvelen. Ik ben wel blij dat ze 'snachts goed slaapt.
Succes.
groetjes Thea
 
Ik heb ook zelfde probleem met mijn dochtertje van 6wk. Overdag slaapt ze heel kort, dat ik haar nu een draagzak heb gekocht en dat helpt, ze slaapt heerlijk in die zak en zo kan ik mijn handen vrij hebben om wat anders te doen. Wat ik ook heel vaak doe wanneer ze veel huilt is haar op mijn buik leggen en zo slaap zowel zij en ik heerlijk. En 's avonds zetten wij de muziek aan want zij wilt geen speen. moeders succes
 
Hallo,
Wat vind ik het fijn dat er meer moeders zijn met hetzelfde probleem. Mijn dochtertje slaapt overdag ook bijna niet. En omdat ze dan wel vaak erg moe is wil ze haar speentje niet meer. En dan zit ik vaak met haar op schoot (met mijn pink in haar mond), leg ik haar beneden in de kinderwagen of loop ik met haar rond in een draagzak! Zelf vind ik dit eigenlijk helemaal niet zo'n probleem. Ik ben nu toch nog lekker thuis en als mijn vriend thuis komt kan ik wat tijd vrij maken voor andere dingen. Maar het grootste probleem vind ik het commentaar wat je krijgt van anderen."Laat haar toch een keer goed huilen dan is het zo over". Maar als ik dat even probeer en dan merk dat ze echt helemaal in paniek raakt. Doe ik het toch lekker op mijn eigen manier. Zelf voel je dat volgens mij toch het beste aan en anders zit ik straks toch zelf met de gevolgen!!!
 
Je moet in ieder geval lak hebben aan iedereen. Je hoort alleen maar verhalen, dat kleine baby's horen te slapen. En dan vooal in hun eigen wieg. Moe werd ik ervan. Doe waar jij je het lekkerwste bij voelt en dan is je kind ook het rustigste. Wandelen doet het hier goed, om ze in slaap te krijgen. Of, en dat klinkt misschien raar, de stofzuiger aanzetten. Blijkbaar een rustgevend geluid.
 
Het lijkt op mijn verhaal mijn zoon van 6 maanden. Hij leefde ook zo tot 5,5 maanden totdat hij opeens van de ene dag op de andere door had dat slapen en in zijn bedje liggen best leuk is. Ik heb hem wel elke dag in bed gelegd als ik zag dat hij moe was maar naar mijn idee wachtte ik daar iets te lang mee waardoor hij weer over zijn slaap heen was. Nu leg ik hem al in bed bij de allereerste gaap en moeheids-huiltje of wrijven in de oogjes. Ik heb hem trouwens nooit laten huilen; haalde hem er dan uit en ging met hem lopen totdat het op een dag tot mijn verbazing niet meer nodig was. WAT EEN RUST ERVAAR JE DAN IN HUIS EN ZEEEN VAN TIJD OVER. Veel sterkte!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan