slapen

Hallo,
Ik ben het er helemaal mee eens dat je moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Ook mijn zoontje sliep overdag heel weinig. Tot ik hem wel steeds in zijn eigen bedje legde. In het begin huilde hij dan heel erg. Maar ik heb gemerkt dat je daar even doorheen moet. Hij weet nu dat zijn bedje is om te slapen en als hij moe is leg ik hem erin en slaapt hij heerlijk.Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat je niet gelijk een slechte moeder bent als je je baby wel even laat huilen.
Overigens ben ik het ook met Carolien eens, dat het inslapen makkelijker gaat als je kindje nog niet helemaal oververmoeid is.
Succes!
 
Hallo allemaal,

Vind het erg leuk om jullie reacties te lezen. Het was ook niet zozeer een probleem, maar ik was wel benieuwd of er meer mamma's zouden zijn. Ja dus ! Nou ondertussen slaapt ze tussendoor weleens een kwartiertje tot een uur en die tijd is lekker voor mezelf. Tussen de middag in het bedje leggen doe ik ook nog steeds maar het enige wat ze dan doet is lekker spelen met handjes, voetjes en wat ze ook maar kan verzinnen. Soms valt ze dan wel in slaap.

Groetjes van een happy moeder met een 7 maanden oude happy baby Bianca
 
Hallo
Ook onze zoon sliep amper overdag en soms 's nachts alleen maar als hij bij ons in bed lag. Ik heb ook vanalles geprobeerd..in een draagzak bij me of even laten huilen..met hem rondlopen..knuffelen..niets hielp. Nu zijn we gaan inbakeren met een Pacco en het is een wonder! Hij slaapt. Hij lacht ons zelfs toe als we hem inbakeren alsof hij weet dat hij daarna heerlijk mag slapen. Hij hield zichzelf namelijk met zijn maaiende armpjes uit zijn slaap zodat we in een soort cirkel terecht kwamen van even slapen; dan wild bewegen; dan weerv wakker worden en huilen..Op den duur was het kind echt oververmoeid. We gaan dit 6 weken doen en bouwen ook bepaalde ritueeltjes erin mee zoals een muziekje aan als we hem in bed leggen; dan kunnen we straks de doek gaan afbouwen maar hem wel de veiligheid en bekendheid van de slaapritueeltjes geven.
Succes iedereen en vaar lekker op je gevoel. Esther
 
Terug
Bovenaan