slapen

Hallo allemaal ,

Mijn zoon van bijna 11 weken slaapt overdag maar heel weinig en is daar door best wel huilerig en aan het eind van de dag kapot.Als hij zo huilt wil ik hem steeds sneller eten geven want hij slaapt tussen zijn voedingen maar een half uur  ot een  uur en echt niet langer dat gaat hij pas doen na zijn 4de fles en die krijgt hij zo 18.00 en dan gaat hij 19.00 naar bed en slaapt binnen 5 minuten en dan moeten we hem om 23.00 wakker maken en dan drinkt hij heerlijk zijn fles en gaat weer lief slapen tot zo half zes en dan krijgt hij zijn 1ste fles meestal is hij nog moe dus gaat hij zijn bed weer in en komt dan om zo 8.00 alweer vaak geef ik dan al snel zijn 2de want hij heeft dan honger dan gaat hij zo 10.00 weer naar bed en valt dan na even huilen zo`n 10 minuten hardstikke zoet in slaap maar na een half uur is hij er dan weer en ik kan hem dan niet al eten gaan geven en zo gaat het dan door tot 18.00.Hij krijgt 5 voedingen van 180 en al voeding voor hongerige baby`s  en soms een klein flesje tussen door omdat hij zo huilt.

Ik vind het soms zo lastig waarom hij niet langer slaapt want hij is ook niet gezellig , soms leg ik hem ook na een uurtje weer in bed maar dan gaat hij vaak helemaal over de rooie.

Wie heeft dit ook of tips , we doen ook heel rustig aan niet te veel weg , ben nu al 3 dagen niet weggeweest maar daar wordt het ook niet beter van.

Soms denk ik zal hij pijn hebben of toch echt meer honger maar dan gaat hij over die liter heen en ze zeggen dat dat toch echt niet goed is voor zijn niertjes , maar ik denk ook als hij echt pijn heeft kan hij s`avonds en s`nachts niet zo vredig slapen en hij lacht ook heel veel .

Help , help ik weet het niet meer !!!!

Groetjes Jessica !!

hoi,

Vervelend is dat he! Ik weet erover mee te praten!Mijn  dochter is 14 weken en slaapt ook slecht overdag! Ben weer begonnen met inbakeren, overdag. Toen ging het een paar dagen redelijk goed, sliep in ieder geval 1 keer per dag 2 uur achter elkaar. Nou dat vond ik al heel wat. Nu ben ik deze week weer begonnen met werken, en nu gaat het de hele dag weer fout! Ze heeft vandaag pas 3 kwartier geslapen en is heel huilerig, want ze is doodmoe! Ik baal daar zo van. Dus echt een tip heb ik niet voor je, heb jij al inbakeren geprobeerd? Verder leg ik haar gelijk in bed zodra ze in haar ogen begint te wrijven. nou succes verder, misschien fijn voor je om te lezen dat je echt niet de enige bent!!!

Hallo ,

Ik heb inbakeren ook al geprobeerd en een bakerzak allebei en week maar dat is het ook niet ik vind het ook zo raar dat het s`avonds en s`nacchts zo goed gaat en dan gaat hij ook zonder speen en overdag valt hij soms zo weg of ik geef hem na 10 minuten huilen zijn speen.

Ik ben blij dat ik niet d enige ben maar ik hoop zo dat hij hij overdag wat beter slaapt en daar door wat gezelliger is en dan is het voor mij ook wat makkelijker.

Ik moet maandag weer beginnen met werken aan de ene kant lekker maar andere kant denk ik dan weer zal hij dan bij de opa`s en oma`s wel slapen of helemaal niet en ik kan hem pas om 18.00 ophalen en dan zal hij wel helemaal kapot zijn.

Ik hoop dat er nog iemand wat tips heeft !!!

Groetjes Jessica !!!

Hoi!!!

Heel herkenbaar hoor!! Maar een brutale vraag... ook van te veel voeding kunnen er extra krampjes ontstaan maar hoeft niet perse bij die van jou te zijn.. is even een tip waar jezlf naar moet kijken.

Het enige wat ik me af vraag... zijn dat de enige klachten? of komen er stiekum nog meer om de hoek kijken?
Dit vraag ik omdat ik met het zelfde euvel zit/zat. Tot ik op internet ben gaan spitten.
Conclusie: mijn meissie sliep ook niet op de dag (dacht dat het door de honger kwam) en krijsen.. echt niet normaal meer.
Bleek dus later, ze had ook te dikke ontlasting, deed overstrekken gebalde vuisten (nou is dit normaal met een beeb) maar niet als de vuistjes wit uitslaan van de kracht die ze zetten.
Continue een gespannen lichaam en heeeeel veeeeel de hik hebben.

Dit bleek dus allemaal hand in hand samen te gaan, en mijn dochter heeft dus het KISS-Syndroom.
Door een paar simpele behandelingen (osteopaat of manuele therapie) is ze er vanaf.

Ik zeg niet dat jouw beeb het heeft, maar er is nog zoveel wat nog niet erkend is door de doktoren dat het wel de moeite waard is om te kijken voor jezelf.

RUST, RITME en REGELMAAT!

Eigenlijk zo simpel maar ook zo moeilijk. Ik had het zelfde probleem. Mijn dochter wilde overdag absoluut niet slapen. Ik kon haar uren op de handen   wiegen en sissen en had geen baat. Ze was over de rooie. Toen heb ik een boekje gekregen over ritme en regelmaat en ben simpele regels gaan volgen. Volgens de boekje had mijn dochter last van overprikkeling en on regelmaat in mijn huishoude. Je moet wel geduld hebben. Maar het werk echt. Mijn miepert is nu 5 maanden oud en slaapt heerlijk overdraag uurtjes achter elkaar. Slaapt s'avons van 8 tot s'morgens 6 speelt en eet goed. Kortom een tevreden kindje.

Regels:
• waker woorden
• verschonen
• flesje of borst.
• knuffelen op schot (uit buiken)
• in de box spelen
• verschonen  
• breng kind naar een vaste slaap plek bij de eerste tekens van vermoeidheid (gappen, geeuwen, huilen, handje wrijven)

Haal alle knuffels, mobile etc. uit het bedje, ga wel kijken als kindje gaat huilen maar haal het niet uit het bedje, praat zo weinig mogelijk. Kind mag gaan mopperen maar niet huilen. Als moeder weet je zelf de verschil als "het" echt is.

Succes

Hoi Marta en Claud,

Even een vraagje. Wat moet je dan doen als je baby begint te huilen en zich niet laat troosten in haar wiegje? Mijn meisje is ook heel onrustig en we proberen regelmaat in te voeren. Dus idd bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar bed. Maar meestal gaat het gemopper dan over in echt huilen en dan laat ze zich niet troosten zonder oppakken. Zelfs oppakken is dan vaak niet genoeg, dan wil ze zich echt eerst rustig zuigen aan de borst. En dan heeft ze echt maar een minuutje gehuild voordat ik bij haar was of zo.

Groetjes,

Eveline

Je moet er echt even de tijd voor nemen om je kindje hier aan te laten wennen.

Onze dochter sliep eerst ook wel eens in de box was makkelijk, maar wij
zijn op een gegeven moment gana proberen om haar ook in de avond op bed
te leggen. Je moet wel consequent blijven en niet opgeven. Onze dochter
heeft de eerste keer echt 1,5 uur liggen huilen. Ze mag eerst een half
uur huilen omdat sommige kindjes dit nodig hebben om in slaap te
vallen. Ze moeten alle indrukken van de dag verwerken en dat is nogal
wat. Als ze na een half uur nog niet stil zijn dan even gaan kijken en
in bedje laten liggen. Troost ze dan door over de bol te aaien en te
kroelen. Ga dan weer weg niet te veel prikkels geven door groot licht
aan te doen en hard te praten. Gewoon stil zijn en rustig. Verlaat dan
de kamer weer en wacht nog een half uur. Bij ns was het de eerste dag
1,5 uur de volgende 1 uur de volgende 3 kwartier etc. En werkelijkwaar
soms als ik haar nu op bed leg...geeft ze een brede glimlach omdat ze
weet dat ze mag slapen. Wij hebben ons ook zitten verbijten beneden op
de bank want je wil ze zo graag bij je hebben. Nu weet ze dat ze mag
kroelen als ze wakker is maar mag gaan slapen als ze slaap krijgt. Lees
anders het boekje regelmaat brengt rust eens van Ria Blom (via het CB
meegekregen om te lezen). Of je moet een zoeken op deze site er is
iemand die met een deskundige gepraat heeft en heeft daar ook alle
emailberichten van op dit forum gezet zodat iedereen er iets aan heeft.

Veel Suc-7 en doorzetten!!!!!

Groetjes Claudia en Maud-je

p.s. dus ook overdag gewoon op bed leggen!!!

Terug
Bovenaan