slapen

Hallo,

Zeer herkenbaar. Ons dochterje had haar nacht- en dagritme helemaal omgedraaid... Maar dat was al zo toen ze nog in m'n buik zat, om klokslag 23.00 uur werd het feest en ging ze druk bewegen. Na de geboorte dus ook, en da's zeer vermoeiend voor mamma (en pappa)! Langzaam maar zeker moet dat ritme dus veranderen. Wij hebben dat gedaan door haar overdag toch wakker te maken als ze te lang te vast aan het slapen was (hoe zielig het op dat moment ook was) en door haar 's avonds voor het laatste flesje in bad te doen. En voor de nacht hebben we haar tot voor kort  in een bakerzakje gelegd (zie www.bakerzak.nl). Nog steeds (ze is nu bijna 10 maanden)  reageert ze heel goed op een vast ritueeltje (badje, even spelen, op haar slaapkamertje in het donker de laatste fles geven enz.).
Het duurt even, maar je zult zien dat het op een gegeven moment steeds beter gaat. Als ik het me goed kan herhinneren heeft een een maandje of 2 geduurt voor ze door kon slapen. Ze is wel nog altijd meer een avondbaby en gaat pas om 20.00 uur naar bed.

Suc6 ermee!,
Nicole

Hoi Nicole,
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die 's nachts een feestje bouwd. We hebben het donker in de slaapkamer alleen met de fles geven hebben we een klein lampje aan.
Zodra hij de fles op heeft en ligt te gapen in mijn armen dan leg ik hem in bed. Als ik me net omgedraaid heb om weg te gaan zet hij me daar een keel op. Overdag hebben we er geen probleem mee. Voeding 's nachts geven we zo ongeveer om de 2 1/2 a 3 uur want als je hem de keus laat drinkt hij elk uur een 30 a 60 ml en gaat dan weer even slapen.Overdag slaap  hij 3 a 4 uur  door zonder  probleem.

natascha  

Hallo Natascha,

Is soms echt heel heftig hè! Troost je met de gedachte dat er nog meer mamma's zijn die op dat moment in de weer zijn. Alleen hoor je daar niet zo veel over... Het is meestal een kwestie van tijd voor dat dag-nacht ritme goed is, dus tot zover volhouden! Misschien kun je eens proberen om de slaapjes overdag korter te houden? Eigenlijk wilde ik geen speentje geven, maar toen ze dus toch een speentje kreeg sliep ze uiteindelijk een stuk makkelijker. Blijkbaar had ze 's nachts een grote zuigbehoefte of gaf het haar gewoon wat troost. In het begin wilde ze dit trouwens niet, alleen maar pappa's of mamma's pink.. Maar da's natuurlijk ook niet echt handig. Er is hoop, want onze Bo slaapt (bijna) iedere nacht heerlijk door.  
Vooral op je eigen gevoel vertrouwen hoor!

Groetjes,
Nicole

Hoi nicole,
Ik maak hem nu om de 3 uur wakker overdag het probleem is dan dat hij te moe is om 120 te kunnen drinken   meestal houd het bij 90 op. Ook kom ik dan op 7 tot 8 voedingen. en de nachten blijft hij huilen terwijl hij overdag een prinsje is
groetjes

Hallo,

Het is gewoon heel moeilijk om dat ritme om te draaien... Schijnt zo te zijn dat de meeste beebjes er een weekje of 12 over doen voor ze doorslapen. Maar daar heb je natuurlijk nu niet veel aan. Bij Bo hadden we ook het probleem dat ze overdag tijdens het drinken in slaap viel omdat we haar wakker maakten. Wat wel hielp is om tussendoor de luier te verschonen waardoor ze weer wat wakkerder werd. En blijkbaar had ze gewoon ook niet zo veel nodig. Nog steeds niet trouwens. Ze kreeg toen nog borstvoeding, maar met de fles kan dat natuurlijk ook. Tip van de kraamverzorgster was ook om haar te laten schrikken met een koud washandje, maar daar trok mevrouw zich niet zo veel van aan... Oh ja, we zijn op een gegeven moment overgestapt op de 1,2,3 speent van Avent en dan al heel snel op "stand" 3 geven. Ze verslikte zich niet, en het koste minder energie.
Maar goed, ieder kindje is natuurlijk anders. Ik hoop toch dat je er iets aan hebt.

Sterkte vannacht! Waarschijnlijk ben ik  dan ook aan het rondsjeezen, want Bo is momenteel ziek... En dan weet ik ineens weer hoe het voelde. Troost je, dit gaat echt weer voorbij en dan wordt het allemaal een stuk makkelijker.

Hoi nicole,
Afgelopen nacht was het hier redelijk stil. Om 2 uur en om 4 uur heeft hij een fles gehad heeft daarna nog een 15 min. gehuild en is in slaap gevallen tot nu. Hij slaapt nog steeds.
Ik denk dat ik hem zo maar eens wakker ga maken het is bijna 10 uur. Het is volgens mij net zijn vader die kan 's morgens ook heel lang slapen hahaha.
Hoe was jou nacht?

Groetjes

Hoi,

Hé, wat goed! Wie weet begint het nu langzaam maar zeker wat beter te gaan.. Bo was de 1e maanden ook een ster in het uitslapen, na het 1e flesje/voeding sliep ze rustig verder tot 12.00 uur!  
Vannacht is het best goed gegaan, ze heeft 1x diarree gehad en dat slaapt natuurlijk niet echt lekker... Ik hoop dat ze het ergste gehad heeft, want het is zooo zielig als zo'n kleintje ziek is.

Ik hoop voor je dat dit het begin is van een beter ritme!
Groetjes,
Nicole

Terug
Bovenaan